هزینه های تخریب دولت از کجا تامین می شود

اقدامات پی در پی که این روزها علیه دولت شاهد هستیم، به نظر می آید که مجموعه‌ای از پیش طراحی شده است. ریشه های مشکوک و محل تامین اعتبار این حرکات گسترده، باید برای مردم مشخص شود.

مجید نصیر پور ضمن بیان این مطلب به خبرنگار اعتدال، گفت: مطمئنا بعید است برگزاری این گونه برنامه ها و یا سازماندهی اینگونه اعتراضات توسط یک تشکل محدود و کوچکی باشد. و یقینا حمایت مالی و معنوی خاصی از این مجموعه هایی که در قالب همایش، کلیپ تصویری و … به تخریب دولت می‌پردازند، به عمل می آید.



نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم با تاکید بر عجولانه بودن این قبیل اقداماتی که در حال جریان است، گفت: هنوز زمان زیادی از آغاز به کار دولت نگذشته است و بارها و بارها شاهد بودیم که تاکیدات مقام معظم رهبری به مجلس و جریانات سیاسی این بوده است که اجازه بدهید که دولت فعالیت هایش را انجام دهد و طبیعتا بعد از اینکه این اقدامات صورت گرفت می توان گفت که این دوره فعالیت یا این پروژه خاص مفید بوده است یا نبوده است و ارزبابی نهایی داشت.


وی در ادامه اظهار داشت: اما اینکه ما قبل از برخی مسایل، از جمله مذاکرات پیچیده هسته‌ای به نتیجه مشخص و سرانجامی معلوم برسد، به تخطئه مذاکره کننده‌ها بپردازند، قطعا به دور از انصاف و خرد است. قاعدتا همه آگاهان سیاسی می دانند که مذاکرات سیاسی در ردیف مذاکرات ژنو اولا با کنترل شورای عالی امنیت ملی اتفاق می افتد. دوما مجموعه مصوبات و تصمیماتی که در شورای عالی امنیت ملی گرفته می شود، به سمع و نظر و مقام معظم رهبری رسیده می شود لذا قاعدتا نمی‌تواند برخی مباحثی که امروزه برخی دوستان در قالب شعار و با ظاهر فریبی مطرح می‌کنند به واقعیت نزدیک باشد و نمی توانند بگویند این مذاکرات و این اقدامات خارج از مصالح ملی و خارج از مجموعه حاکمیت یا شخص رهبری بوده است.

نماینده اسبق مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدامات عجولانه در حافظه تاریخی مردم باقی می ماند و در مقطع خودش طبیعتا بروز داده می شود، اظهار داشت: من همیشه معتقد هستیم که افراط می تواند به اندازه تفریط به منافع کشور آسیب بزند. از آنجا که موضوعات مورد نقد آنها از دولت بیشتر در حوزه سیاست خارجی است و این مسایل همپوشانی بسیاری با منافع ملی دارد. حتما آسیب هایش نیز  در سطح ملی خواهد بود دوستانی که این روزها به مجموعه دولت با نگاه های بسیاری تندی انتقاد می کنند باید بدانند که حافظه تاریخی مردم ایران اعمال و نتایج رفتار آنها را به خاطر خواهد سپرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر غیر منصفانه بودن برخی جنجال سازی های اخیر، گفت: دیپلمات‌هایی که در حال مذاکره هستند همه بدون استثناء افراد مورد وثوق نظام هستند و دارای سوابق انقلابی برجسته چه در مبارزات قبل از انقلاب و چه در سالهای جنگ تحمیلی در سنگرهای نظامی و سیاسی در حال دفاع از منافع کشور بوده‌اند. لذا بنده به ضرس قاطع می‌گویم دیپلمات‌های ارشد مذاکره کننده با ۱+۵ اگر از منتقدین انقلابی تر نباشند، مطمئنا کمتر از آنها انقلابی هم نیستند. من معتقد هستم بسیاری از این افرادی که در حال مذاکره با گروه ۱+۵ هستند از بعضی از منتقدان امروز مذاکرات هسته‌ای سوابق بسیار روشن تری در دفاع از منافع ملی دارند و اگر به خوبی سوابق آنها واکاوی شود مشاهده خواهند کرد که فداکاری و دلسوزی این افراد برای این آب و خاک در برهه های حساس دهه‌های اخیر بیش از منتقدین امروزی مذاکرات هسته‌ای است که نمونه بارز آن عدم دامن زدن به اختلافات در هشت سال اخیر در موضوع مذاکرات هسته‌ای بود.


دیپلمات های هسته‌ای انقلابی تر از دلواپسان هسته ای


نصیر پور در ادامه افزود:‌ مثلا در این ایامی که دوستان منتقدین امروز به سرگروهی آقای احمدی نژاد زمام امور دولت را در اختیار داشتند، دکتر ظریف را در سن ۴۸ سالگی بازنشسته می‌کنند. یعنی کسی که می توانست برای دولت بسیار مفید باشد، به خاطر اینکه از جریان حذف شود، وی را بازنشسته می‌کنند اما همین فرد برای حفظ منافع کشور سکوت اختیار می‌کند و هشت سال خانه نشین می‌شود.


وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه ای که تحت عنوان «دلواپسان هسته ای» برگزار شد، شنیده شد که دائما حضار بر اینکه انها با آقای احمدی نژاد افتراق دارند تاکید شده است و بارها گفته شده است که «ما احمدی نژاد نیستیم». این دوستان مطمئن باشند که کسی ادعای آنها را قبول نمی کند. این موضع گیری آن قدر غیر واقعی است که حتی افراد بسیار کم اطلاع از حوزه های سیاسی می دانند که این حرف واقعی نیست. طرفداری های یکجانبه این آقایان از آقای احمدی نژاد و دولت نهم و دهم از ذهن افکار عمومی پاک نشده است. این عزیزانی که ادعا می کنند ما احمدی نژاد نیستیم، حتی حاضر نیستند بسیاری از هزینه هایی که تصمیمات غیر کارشناسی دولت گذشته به نظام اجرایی وارد کرده است؛ امروز به یک موردش اشاره بکنند! چطور می توانند بگویند ما احمدی نژادی نیستیم؟ آقای احمدی نژاد محصول تفکر و فعالیت سیاسی این دوستان است و حتما این افراد با رئیس دولت نهم و دهم در هزینه های تحمیلی بر کشور شریک هستند.


نصیرپور با توصیه به اینکه بهتر است این دسته از دوستان این موضوع را اصلا به زبان نیارند و با صداقت از گذشته خود دفاع کنند، گفت: این گروه به جای اینکه بخواهند گذشته خود را کتمان کنند، اگر نقصانی در تصمیمات و عملکرد خود می بینند به نقد آن بپردازند چرا که مردم آگاه هستند و در مواقع اظهار نظر افکار عمومی همچون انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ پاسخ مناسب را خواهند داد. لذا صادقانه بپذیرند که آقای احمدی نژاد را بر سر کار آوردند و پای هزینه هایش تا لحظه آخر ایستادند و الان هم دارند حمایت می کنند. اشکالی هم ندارد این ها هم یک جریان سیاسی هستند با افکار و عقاید خاص خود، مطمئنا هر جریانی هم اشتباهی دارد که باید افرادش هزینه هایش را بپردازند اما این انکار چیزی را عوض نمی کند.


این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه در کنار این لاپوشانی ها متاسفانه مسایلی هم که دست آویز این گروه می شود بسیار غیر منصفانه است، اظهار داشت:  مثلا جشنی که همسر رئیس جمهور در کاخ حافظیه برگزار کردند. آیا واقعا آنقدر ایراد به این جشن وارد بود که یک هفته رسانه ها و افراد نزدیک به اصولگرایان شب و روز به نقد دولت و رئیس جمهور و تخریب وجهه ایشان بپردازند؟ اگر مدعی داشتن انصاف هستندچرا به نقاط قوت این جشن که معرفی و آشنا کردن همسران سفرای کشورهای اسلامی با ابعاد و منزلت حضرت فاطمه الزهرا (س) و جایگاه زن در دین مقدس اسلام است، اصلا اشاره ای نشد؟


شروع زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری


نصیرپور با بیان اینکه متاسفانه علی رقم تاکیدات رهبری بر جلوگیری از تخریب مسئولان و ایراد تهمت و افتراء به خدمتگذاران، گویا برخی دوستان گوش های خود را بر توصیه های رهبری هم بسته اند، تاکید کرد: افزایش هجمه ها علیه دولت به خصوص در هفته های اخیر، به نظر بنده آغاز زودهنگام رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ از سوی افراطیون است. این گروه در تلاش هستند تا از همین ابتدای دوره یازدهم تخریب چهره دولت و به خصوص شخص رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهند.
 
وی در انتقاد از آغاز زودهنگام رقابت های انتخاباتی از سوی برخی افراطیون گفت: این ها در تلاش هستند اشتباهات استراتژیکی که در انتخابات کردند و تصور می کردند بازی انتخابات را برنده هستند و دچار توهم پیروزی شده بودند. امروز دارند متوجه می شوند که اشتباه کرده اند و متاسفانه شجاعت پذیرش اشتباهاتشان را ندارند با این روش ها در حال کلید زدن انتخابات زودرس هستند. این درحالی است که این افراد اصلاح طلبان را به آغاز زودهنگام رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم متهم می کنند. این افراد به جای اینکه به تخریب دولت بپردازند اجازه دهند تا دولت آقای روحانی به روزهای پایانی خود نزدیک شود آنگاه به نقد منصفانه عملکرد دولت یازدهم و برنامه های تبلیغاتی خود بپردازند. و در نهایت به جای انتشار شایعات و تخریب رئیس دولت، انتخابات را به مردم واگذار کنند  و از الان سعی در تخریب دولت آن هم دولتی که مورد احترام مردم، نظام و رهبری است نکنند.


 پولهای مشکوکی که خرج تخریب روحانی می‌شود


نصیرپور در ادامه اظهار داشت: متاسفانه مورد دیگری که باید به آن اشاره کنم استفاده از پولهای مشکوک برای تولید برنامه هایی غیرقانونی است. تهیه مجموعه ای که جز عاقبت سوزی و دین سوزی چیزی در آن نیست و تجربه نیز نشان داده است که شعور و آگاهی ایرانیان بسیار بالاتر از آن است که برخی بخواهند با مستندهای دروغین خود را به مردم تحمیل کنند. علاوه بر این یکی از شعارهای مردم انقلابی و نظام جمهور اسلامی این است که هدف وسیله را توجیه نمی کند. اکنون باید بررسی شود و چه تفکری در پس این تخریب هاست که به برای کاهش آراء یک فرد یا گروه حاضر است هر وسیله نامشروعی را به کار بگیرد.


این عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: البته باید اشاره کرد که این قیبل اقدامات منحصر به این دولت نبوده است و در دولتهای قبلی نیز افراطیون وقتی منتقد موضوعی می‌شوند دیگر به صورت کورکورانه سعی می کنند انتقاد کنند. تا آنجا که یکی از افراد سرشناس جبهه پایداری، اظهار داشته من هر چه مطلبی بر علیه دولت بیاورند بدون مطالعه امضاء فراهم کرد. اما در کل فکر می کنم با اندکی اصلاح در روش های سیاسی  و رعایت اخلاق در رقابت های سیاسی، بتوانیم کشوری توام با پیشرفت و حاکمیت اخلاق داشته باشیم.

نصیرپور با بیان اینکه هشت سال دولت و مجلس در اختیار یک جریان سیاسی خاص بود و در طول این هشت سال تصمیمات اشتباه و پرهزینه ای بر کشور توسط این گروه تحمیل شد، خاطرنشان کرد:  از قانون تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم گرفته تا این شیوه هدفمندی یارانه ها که لایحه دولت نهم و مصوبه مجلس هشتم بود. برخی از همین افرادی که امروز خود را سعی می کنند از تصمیمات ناصواب دهه اخیر جدا کنند، در مجلس هفتم بر سر تصویب قانون تثبیت قیمت ها اصرار داشتند. پیرو این تصمیم اشتباه بود که جلوگیری از افزایش قیمت‌ها همسان با یک شیب ملایم و کنترل شده گرفته شد. عملی که چون غیر علمی و منطقی بود، به اصرار دولت دهم منجر به اتخاذ دومین تصمیم اشتباه در مجلس هشتم شد. اکنون نیز دولت یازدهم و مجلس نهم گرفتار در تامین منابع مالی این شیوه هدفمندی یارانه ها هستند. در حال حاضر ماهانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان در کشور هزینه می‌شود بدون اینکه تاثیر خاصی در کشور شاهد باشیم. لذا مجلس هفتم و هشتم و دولت قبلی باید بیاید و اشتباهات خود را بپذیرد.


اداره مملکت با شعار و احساسات ممکن نیست


نصیرپور با بیان اینکه اداره یک مملکت با شعار و احساسات ممکن نیست، گفت: کشور با شعور و عقلانیت و دور اندیشی اداره شود. وقتی مقام معظم رهبری اصرار بر اجرا و تحقق چشم انداز بیست ساله و همچنین بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند ما چرا این مسایل را نادیده می گیریم و حرکاتی انجام می شود که هزینه هایش را برخی از بزرگواران شهامت پذیرش را ندارند. تجربه هشت سال گذشته که دولت و مجلس در اختیار یک جناح سیاسی بود نشان داد با شعار و فضاسازی نمی توان کشور را اداره کرد کما اینکه در انتخابات اخیر مردم بر خلاف این فضاسازی ها حرکت کردند و گروهی که به نظر برخی افراد تندرو از صحنه سیاسی حذف شده بود بیشترین اقبال را در بین افکار عمومی به خود اختصاص داد.



وی با بیان اینکه زیبنده یک جریانی که مدعی رعایت اصول است و افراد آن خود را در دایره نظام می‌دانند،نمی باشد که در یک جلسه‌ای بر علیه دولت نقش اپوزیسیون را بازی کنند، گفت: آیا به نظر آنها نظام جمهوری اسلامی مخالف آزادی بیان است که بر دهان خود برچسب می زنند؟ خوب این همان حرفی است که سالها دشمنان این کشور از طریق رسانه های خاص خود مدعی آن بوده‌اند. آیا این افراد توضیحی برای همسویی برنامه های خود با لابی های صهیونیستی دارند؟ به نظر من این همسویی دوستان با عوامل استکباری به لحاظ این است که این افراد از دایره انصاف دور شده‌اند و بر خلاف مبانی فکری و اخلاقی امام راحل (س)، گروهی به وجود امده است که به نظر آنها «هدف وسیله را توجیه می‌کند».



نصیرپور در ادامه اظهار داشت:  این انتقادات و دلواپسی نسبت به مذاکرات هسته‌ای دقیقا توسط افرادی صورت می‌گیرد که تا پیش از این هرگونه نقد و سخنی درباره مذاکرات هسته ای را در دولت قبل به بدترین وجه از سوی شورای امنیت ملی و سایر نهادهای نظارتی مورد پیگرد قرار می دادند.


وی با بیان اینکه این دلواپسی دوستان که ریشه‌های مشکوک هم دارد، مسلما منصفانه و منطقی نیست، اظهار داشت:  طرح مباحثی همچون سازشکاری یا زیر سوال بردن کلیات مذاکرات، همان موضعی است که دشمنان صهیونیست ایران در حال پیگیری هستند. وقتی مذاکرات با تدبیر تمام نهادهای ذی صلاح حاکمیت پیش می رود، این رفتار و همسویی معنای بسیار بدی دارد و مسلما این افراد دوست ندارند که به اپوزیسیون ضدنظام در داخل بدنه حاکمیت تبدیل شوند. لذا توصیه من به آنها این است که ضمن طرح انتقادات دلسوزانه خود به عملکرد دولت، از دایره انصاف و اعتدال خارج نشوند و خود را گرفتار افراط نکنند و از بی تقوایی های سیاسی پرهیز کنند و در طرح انتقادات خود مصالح ملی را رعایت کنند و در نظر داشته باشند که جریان گرفتار افراط ، محکوم به سقوط است.


نصیرپور در انتها خاطر نشان کرد: زمانی به برخی دوستان اصلاح طلب می‌گفتم کسی که در داخل نظام است حق ندارد که در موضع اپوزیسیون قرار بگیرد. اکنون همین حرف را به این دوستان می‌گویم که کسی که در داخل نظام مدیر و مسئول است حق ندارد موضع اپوزیسیون ضد نظام را بگیرد.

منبع : تابناک

https://hoorkhabar.ir/20373کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.