کمبود ۱۲ پایگاه امداد و نجات در خوزستان/ نیاز به توسعه پایگاه های کوهستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از کمبود ۱۲ پایگاه امداد و نجات متعلق به هلال احمر در خوزستان خبر داد.

علی خدادای پیش از ظهر امروز در نشت خبری به مناسبت هفته صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با اهدافی ویژه از سال ۱۳۰۱ شکل گرفته و به تبع آن در خوزستان نیز در انتهای دهه ۲۰ جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اهداف کلی مبانی کار جمعیت هلال احمر تسکین دردهای بشری است، افزود: اصول اساسی کار در هلال احمر کمک به سلامت جامعه، نوع دوستی و ایجاد تفاهم است.

خدادادی اظهار کرد: صلیب سرخ اصول هفت گانه ای را تعیین کرده که بی طرفی، استقلال، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمولی از جمله استراتژی های آن است که تعیین کننده مسیر حرکت جوامع شکل گرفته در کل دنیاست. محوریت این اصول هفت گانه را انسان ها تشکیل می دهند. اهداف جمعیت هلال احمر نمی تواند مجزا از این اصولی باشد که بر آن پایبندیم.

وی با اشاره به انسان محور بودن هدف جمعیت هلال احمر گفت: اسلام دین انسان محوری است که تعالی انسان را هدف خود قرار داده و تشدید کننده فعالیت های ما است. اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر نیز منبعث شده از دینمان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه کانون های جوانان، فراهم کننده زمینه افزایش بهره مندی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: حوزه داوطلبان، جوانان، امداد و نجات و بهداشت و درمان بر اساس اصول هفت گانه در راستای محرومیت زدایی از افراد هدف جامعه تعیین شده اند.

وی با اشاره به مبنای استراتژی چهار ساله جمعیت هلال احمر افزود: بر اساس این برنامه به بررسی وضعیت موجود و توانمندی های جمعیت هلال احمر پرداخته ایم و نیازهای استان را تحت بررسی قرار دادیم تا به رفع محرومیت ها و کاستی های نیروی انسانی و مالی برسیم.

خدادادی با اشاره به وجود تنوع اقلیمی و قومی استان تصریح کرد: تنها ۴۰ درصد از پست های جمعیت هلال احمر پر شده و ۶۰ درصد دیگر خالی از جمعیت انسانی است. در این راستا به اجرای طرح های کلان با توجه به پتانسیل های موجود پرداخته ایم تا مسیر توسعه را هموار سازیم. هر چه جمعیت هلال احمر بیشتر باشد رسیدن به اهداف نوع دوستانه، دست یافتنی تر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، دچار آسیب های زیادی شدیم، عنوان کرد: هلال احمر نسبت به سایر استانها از امکانات کمتری برخوردار است. نیازمند اعتبارات و جذب مالی هستیم که حمایت نمایندگان مجلس می تواند کارگشا باشد. هفته صلیب سرخ و هلال احمر برای بیان کردن نیازهایمان می تواند فرصت مناسبی باشد که با ارتباط تنگاتنگ اصحاب رسانه این مسئله منعکس خواهد شد.

وی بیان کرد: باید شهیدان را الگو و سرمشق کار خود قرار دهیم و با تاسی از شهیدان به فعالیت خود ادامه دهیم. شهیدان حافظ منافع ملی ما بودند که با نثار خود امنیت و آسایش را به ما هدیه کردند به همین دلیل پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مراسم غبار روبی و زیارت گلزار شهدا با حضور کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر را اجرا خواهیم کرد.

خدادادی از اجرای برنامه های مصوب هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در هفته جاری خبر داد و افزود پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر به ویزیت رایگان بیماران خواهیم پرداخت. سال گذشته در منطقه ای در شهرستان اندیمشک بیش از ۲۰ هزار نفر را ویزیت کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به نیازمندان و حمایت های پوششی به بیماران سرطانی در قالب کمک های دولت در دستور کار ما است. در این راستا چند دوره کمکهای اضطراری به صورت مانور با حضور داوطلبان متخصص در سال جاری را اجرا خواهیم کرد.

وی اجرای برنامه آموزش همگانی را یکی از رسالت های جمعیت هلال احمر دانست و گفت: افزایش کیفیت برنامه های آموزشی در سال آینده و تعمیم کیفی نگری آنها با کمک افراد توانمند و مجرب انجام خواهد گرفت.

خدادادی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت هلال احمر تجهیزات پزشکی است، ادامه داد: برای ارائه خدمات کمکهای اولیه به داوطلبان از بخش اورژانس دانشکده علوم پزشکی استان یاری می گیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۴۰ تیم تخصصی همیشه آماده در کل استان وجود دارد که ۱۵ تیم با عنوان واکنش سریع، ۱۸ پایگاه امداد و نجات جاده ای و ساحلی و کوهستانی و همچنین یک پایگاه امداد هوایی از جمله آنهاست. امداد و نجات و اورژانس هوایی از ضرورت های اجتناب ناپذیر با توجه به اقلیم خوزستان است.

وی ادامه داد: باید فاصله بین پایگاه های امداد و نجات با شعاع ۳۵ کیلومتر باشد که استان ما به ۱۲ پایگاه دیگر نیازمند است. همچنین به پایگاه های امداد و نجات کوهستانی نیازمندیم و در صددیم از تیم های کوهستان استان به عنوان داوطلب دعوت به همکاری کنیم. نیروهای پایگاه نجات غریق استان نیز فاقد تخصص لازم در این زمینه هستند. وضعیت پرسنل هلال احمر در مقایسه با سایر نهادها از وضعیت نامطلوبی برخوردار است که حتی در حد استاندارد آن هم نیست. وضعیت مسکن و رفاهیات جمعیت هلال احمر نیز ضعیف و فاقد امکانات است.

https://hoorkhabar.ir/20216کپی شد!
83
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.