معلمان عشایری سختی های زیادی می کشند

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: معلمان عشایری به علت حضور در مناطق صعب العبور، سختی بیشتری برای تعلیم و تعلم می کشند.

 محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمین نمونه عشایر استان خوزستان اظهار کرد: همیشه یک آسیب آموزش و پرورش را تهدید می کرده و آن آسیب این بوده است که آموزش و پرورش در طول تاریخ  اولویت اول هیچ کدام از دولت های ایرانی به استثنای نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است. جامعه باید ارزش واقعی معلم خود را بداند زیرا معنا و مفهوم فرهنگ، علم، دانش و تعلیم و تربیت در گرو ارج نهادن به مقام معلم است.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و جامعه ما و دولت ها نباید از واقعیت ارزش بالای آموزش و پرورش غافل بمانند؛ باید بدانند که توسعه جامعه با تغییر مثبت در آموزش و پرورش انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بیشترین توجه را به آموزش و پرورش بکنیم اما معلم مورد غفلت واقع شود باز هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد و معلم تیرک اصلی خیمه جامعه است. در حقیقت نگرانی و سختی های معلم عشایر خیلی بیشتر از سایر معلمان شهری است.

تقی زاده تصریح کرد: فرآیند تعلیم و تربیت باید در یک جهت هدایت شود و آن جهت این است که به دانش آموزان نباید بار علمی سنگین وارد شود و معلمان باید بدانند که هویت ملی و دینی و همچنین مهارت های زندگی اجتماعی را به دانش آموزان بیاموزند.

تقی زاده در پایان گفت: دانش آموزان باید به کشور و تاریخ خود علاقمند باشند و نکته بسیار مهم در آموزش دانش آموزان مهارت های اجتماعی است. عدم اعتقاد اجتماعی و نبودن هماهنگی و همدلی بسیار بد است و این مسائل نباید در میان داشن آموزان ما وجود داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/19310کپی شد!
122
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.