افزایش حقوق هیأت‌علمی، تبدیل وضعیت کارکنان و پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور در جهاد دانشگاهی خوزستان

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان از افزایش حقوق اعضای هیأت‌علمی، پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور در مقطع دکتری و تبدیل وضعیت کارکنان به‌عنوان اولویت‌های کاری در دست اقدام، خبرداد.

 

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد در مراسم تجلیل از اساتید جهاد دانشگاهی استان که عصر یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، در آمفی‌تئاتر مؤسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، معلمی را یک هنر، عشق و ایثارگری که باعث شادابی و طراوت روح می‌شود، توصیف و با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ مدرسه به نام شهیدمطهری در کشور هند، اظهار کرد: بسیاری از مردم این کشور اندیشه‌ها و افکار شهیدمطهری را نقطه عطفی در کلام و فلسفه می‌دانند.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر دفتر نشر آثار شهیدمطهری در راستای ترویج اندیشه‌های ناب وی بین جوانان کشور، به وضعیت توسعه تحصیلات‌تکمیلی در مؤسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی خوزستان اشاره کرد و گفت: اولین ورودی دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال ۹۲ در رشته کامپیوتر فارغ‌التحصیل شدند و امیدواریم که امسال نیز اولین دوره ورودی کارشناسی‌ارشد در رشته عمران فارغ‌التحصیل شوند.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که درخواست پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور در مقطع دکتری به وزارت‌خانه ارائه شده‌است، تصریح کرد: در حال حاضر موافقت اولیه وزارت‌ اخذ شده‌است؛ وزارت‌خانه شرط پذیرش این درخواست را همکاری مؤسسات آموزش‌عالی با پژوهشکده‌ها اعلام کرده‌است‌ که با همکاری پژوهشکده تکنولوژی تولید این هدف در آینده نزدیک در رشته‌های فنی و مهندسی محقق می‌شود.

شاکری‌نژاد با یادآوری این‌که این دانشگاه در مهرماه ۹۲ ریزش دانشجو نداشته‌است، افزود: این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌ها به‌علت تعدد مؤسسات غیرانتفاعی، قوی‌شدن دانشگاه‌هایی مانند پیام‌نور و به‌نوعی فراگیرشدن رشته‌ها و پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، ریزش دانشجو داشته‌اند، این دانشگاه در مهرماه حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر پذیرش داشته‌است اما احتمال می‌رود در مهرماه امسال این دانشگاه نیز دچار ریزش دانشجو شود چرا که دانشگاه‌های علمی‌کاربردی با قدرت کار می‌کنند به همین دلیل تمرکز دانشگاه در سال جاری بیشتر بر پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی همچنین به برخی مشکلات این دانشگاه در زمینه مسائل مربوط به اعضای هیأت‌علمی اشاره کرد و با ابراز امیدواری از این‌که این مشکلات به مرور و با گذشت زمان حل خواهند شد، گام نخست را اعتمادسازی عنوان کرد و ادامه داد: از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه در این رابطه، تبدیل وضعیت اعضای هیأت‌علمی است که تاکنون حل نشده‌است؛ مسئله دیگر حقوق هیأت‌علمی است که مطابق با حقوق تعیین‌شده وزارت‌خانه یا جهاددانشگاهی نیست.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان پیگیری این مسئله را در اولویت کاری خود عنوان و خاطرنشان کرد: تدابیری اتخاذ شده‌است که حقوق اعضای هیأت‌علمی  ۱۵ درصد افزایش یابد که هنوز عملی نشده‌است اما در دستور کار قرار دارد. دیگر مشکل این دانشگاه، وضعیت استخدامی برخی کارکنان است که برخی از آن‌ها سال‌های متمادی به‌صورت قراردادی مشغول به کار هستند و هنوز استخدام رسمی نشده‌اند که این موضوع نیز در دست پیگیری و اقدام است.

شاکری‌نژاد در رابطه با پروژه‌های عمرانی خاتمه‌یافته یا در حال اجرای این دانشگاه اظهارداشت: پروژه‌های فضاسازی دانشگاه، ساخت پارک دانشجویی و همچنین مجتمع آزمایشگاهی به بهره‌برداری رسیده‌است و احداث ساختمان مجتمع آموزش‌عالی علمی‌کاربردی با مساحت سه‌هزار مترمربع در قالب ۶ طبقه در مراحل اولیه قرار دارد. اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این پروژه ۲ میلیارد تومان و از محل وام‌های بانکی است.

وی همچنین برنامه اصلی مدیریت خود را بر پایه روابط انسانی عنوان و خاطرنشان کرد: مسائل دانشگاه باید در داخل خود دانشگاه حل شوند.

ب در این مراسم همچنین الواری قائم‌مقام مجتمع آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته معلم، اولین نام مقدس برای خود را نام خداوند عنوان کرد و با بیان این‌که خدا نخستین معلم است، گفت: خداوند در قرآن به انسان، بیان‌کردن را می‌آموزد.

وی همچنین نام پیامبران را مقدس خواند و افزود: تمامی پیامبران معلم بشریت بودند و رسالت آن‌ها آموزش و آگاهی دادن به انسان بوده‌است؛ نام پدر و مادر مقدس است و معلم نسبت به دانش‌آموزان خود حس دلسوزی پدرانه و عطوفت مادرانه دارد. کتاب مقدس است و معلم حامل و آموزنده کتاب است بنابراین معلم و نام معلم، مقدس است.

در پایان این مراسم از اساتید جهاد دانشگاهی خوزستان تجلیل شد.

https://hoorkhabar.ir/19194کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.