مقتدایی خبرداد: اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب‌های خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برای احیای تالاب‌های استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

عبدالحسن مقتدایی در شورای برنامه‌ریزی که امروز (۱۸ مردادماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: با توجه به اهمیت این موضوع شورای حفاظت از تالاب‌های استان جدا از شورای حفاظت از کارون از این ماه آغاز به فعالیت کرد.

وی افزود: تالاب شادگان به طور طبیعی و بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری ظرفیت اشتغال ۵ هزار نفر دارد که سهم زیادی از این اشتغال مربوط به پرورش ‌آبزیان است.

استاندار خوزستان با تاکید بر فراهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری از جمله صدور مجوزها اظهارکرد: دو مجموعه کارگروه اقتصادی و اشتغال باید مجددا فعال شوند و به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

مقتدایی بیان‌کرد:‌ زمینه‌های سرمایه‌گذاری به میزان زیادی در خوزستان وجود دارد اما باید به دنبال راهکار در این بخش باشیم.

وی تصریح‌کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید زمان خود را برای دریافت تسهیلات جهت اجرایی طرح‌های بزرگ صرف کنند زیرا بانک‌ها اولویت پرداخت تسهیلات کلان را به شرکت‌های خود می‌دهند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: ‌علاوه بر شرکت‌های زیرنظر بانک‌ها، صندوق های بازنشستگی نیز طرح‌ها را قبل از تصویب در دست می‌گیرد و با سرمایه‌های خود اجرا می‌کنند؛ به همین منظور مجالی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری نمی‌ماند.

مقتدایی با تاکید بر فعال‌سازی سرمایه‌گذاری عمده در فولاد و پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: این دو بخش سهم زیادی از مشکل اشتغال استان را حل خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/185722کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.