امام جمعه خرمشهر: جریمه‌های دیرکرد بانک‌ها ربا است/مسولان به مسائل دینی توجه کنند

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه جریمه‌های دیرکرد بانک‌ها ربا و حرام است از مسئولان اقتصادی خواست به مسائل دینی بیش از پیش توجه کنند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: ربا به فتوای تمام مراجع در شرع مقدس اسلام  چه رسمی و چه غیررسمی حرام است.

وی جریمه‌های دیرکرد بانک‌ها را ربا خواند و گفت: طبق دستور همه مراجع دینی و در رأس همه امام راحل و مقام معظم رهبری این جریمه‌های تاخیر که بانک‌ها آن را حق مسلم خود می‌دانند ربا و حرام است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه برخی دست‌اندرکاران اقتصادی این فتواهای را نادیده گرفته و گمان می‌کنند با گرفتن این سود‌ها مشکلات کشور را حل می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که فکر می‌کنند با گرفتن سودهای کلان از مردم نیازمند می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند سخت در اشتباهند.

این مسئول افزود: این افراد باید بدانند دلیل اصلی اینکه مشکلات حل نمی‌شود عدم توجه به دستورات دینی و فرموده‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.اگر از ابتدای انقلاب تمام دستورات دینی به طرز صحیح عمل می‌شد بسیاری از مشکلات مرتفع شده بود.

وی با اشاره به اقدام شهردار تهران، آن را تلاشی در راه دفاع از ارزش‌های دینی خواند و افزود: اختلاط زن و مرد در اسلام به شیوه کنونی رایج در اجتماع و دانشگاه‌ها صحیح نیست و باید فضای سالمی برای حضور زن و مرد در اجتماع فراهم شود.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه جدایی زن و مرد به معنای محدودیت زن نیست، خاطرنشان کرد: زنان می‌توانند در تمام عرصه‌های که مردان حضور دارند حاضر شوند اما باید زمینه‌ای برای اجرای احکام دین فراهم شود.

وی جنگ ۳۰ روزه غزه را شکست برای اسرائیل و پیروزی اراده مردم فلسطین نامید و عنوان کرد: آمریکا و نظام سلطه در این جنگ چهار هدف را دنبال می‌کرد. مختل کردن توان مقاومت، انهدام سکوهای پرتاب موشک، و از بین بردن تونل‌های زیرزمینی که برای دفاع مردم فلسطین تشکیل شده بود، از بین بردن نیروهای حماس و مقاومت، تسلیم کردن مردم فلسطین در برابر اراده اسرائیل چهار هدفی است که از جنگ ۳۰ روزه غزه دنبال می‌شود.

موسوی بیان کرد: عقلا باید بدانند حقوق بشر که از جانب استکبار مطرح می‌شود، شعاری بیش نیست و این شعار را تنها زمانی به کار می‌برند که منافع آن‌ها ایجاب کند.

https://hoorkhabar.ir/182117کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.