مقتدایی: متعهد به تامین امنیت اجتماعی در استان هستیم

استاندار خوزستان گفت: استان ما از هر حیث با اهمیت است؛ ۴۴ درصد واردات کشور از نظر وزنی و ۱۷ درصد واردات در خوزستان است.

 عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان اظهارکرد: ما متعهد به تامین امنیت اجتماعی در استان هستیم و به​همین منظور قرار شده برای هر نوع خودرو و هر منطقه استان نسخه خاص به منظور تردد در جاده​های استان پیچیده شود.

وی افزود: به منظور اجرای طرح جامع ترافیک در استان بخشی از مساعدت​ها و کمک​ها باید از سوی دستگاه​های دولتی و صنعتی استان و بخشی دیگر باید از سوی کارخانجات استان صورت گیرد.

مقتدایی تصریح​کرد: ظرفیت جاده​ای در نقاط مختلف کشور مشابه نیست و شباهتی به هم ندارد. خوزستان فرهنگ ترافیکی خاص خود را دارد و برای حل گره ترافیکی آن نیازمند نسخه​ای ویژه برای استان هستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان​کرد: با توجه به محدودیت منابع، مهم​ترین برنامه ما برای کاهش تصادفات، بحث آموزش و اصلاح رفتارهای نادرست اجتماعی به عنوان برنامه​ای میان​مدت و کوتاه​مدت است که از ابتدای مهرماه بخش​هایی از این طرح مانند اعمال ممنوعیت سبقت خودروهای سنگین در جاده​های استان و اعمال محدودیت در سرعت حرکت این وسایط نقلیه که قابل انجام است، عملیاتی می​شود.

وی ادامه​داد: در کنار اجرای طرح ملی، طرح ترافیک نیز در چارچوب قانون و مقررات تعریف و تدوین می​شود.

مقتدایی گفت: در یک حادثه تصادف ۱۲ نفر کشته می​شوند و از سوی دیگر مشاهده می​شود که در نقاط دیگری در استان در سه حادثه تعرض به هم با اسلحه نیز ۱۲ نفر کشته می​شوند. هر دو حادثه ناشی از رفتارهای غیر اجتماعی است. تفاوت این دو حادثه در تناسب جرم و مجازات است. به این معنی که در حادثه تصادف فقط راننده مسبب کشته شدن ۱۲ نفر است در حالی که نسبت به آن حساسیتی وجود ندارد.

https://hoorkhabar.ir/177099کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.