درخواست آموزش‌وپرورش از همه نهادها و خیرین برای مشارکت در هوشمندسازی مدارس

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: تا پایان امسال، سهم کلاس‌های هوشمند در استان به ۱۰ درصد می‌رسد.

 

علی سیاهپوش با بیان این‌که در حال حاضر هفت هزار و ۲۱۶ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی با بیش از  ۳۸ هزار و ۳۴۸ کلاس درس در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد مدارس تا کنون، یک‌هزار و ۳۵۰ واحد آموزشی در قالب سه هزار و ۶۷۴ کلاس درس در سراسر استان هوشمندسازی شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که مطابق برنامه پنجم باید همه مدارس تا پایان سال ۹۴ هوشمند شوند، تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع واحدهای آموزشی در استان، ۱۸.۷ درصد مدارس معادل ۹.۵ درصد کلاس‌های درس هوشمند شده‌اند که با توجه به اهداف برنامه پنجم برای هوشمندسازی مدارس، این بخش نیازمند تلاش و توجه بیشتری است.

سیاهپوش با بیان این‌که با توجه به تحولات علمی و گسترش فناوری در دنیا نمی‌توانیم از روش‌های قدیمی و سنتی در عرصه تعلیم و تربیت استفاده کنیم، افزود: نیازمند عزم ملی برای افزایش تعداد مدارس هوشمند جهت استفاده دانش‌آموزان از فناوری‌های جدید هستیم.

وی با اشاره به مصوبات دولت سابق در راستای هوشمندشدن مدارس نوساز، خاطرنشان کرد: اگرچه وزارت آموزش‌وپرورش و دولت باید اهتمام جدی در تخصیص اعتبارات لازم داشته باشند، مشارکت اولیا دانش‌آموزان همان‌گونه که در ساخت مدارس مؤثر بوده‌، در این راستا نیز می‌تواند مثمرثمر باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از برنامه این اداره برای هوشمندسازی ۱۳۰ کلاس درسال تحصیلی ۹۴ـ ۹۳ خبر داد و افزود: با تحقق این وعده در سال آتی، کل کلاس‌های هوشمند استان به ۱۰ درصد می‌رسد که هنوز فاصله بسیاری تا هوشمندسازی همه کلاس‌های استان وجود دارد.

وی مهم‌ترین موانع هوشمندسازی مدارس در سال گذشته را کمبود بودجه تخصیص یافته دولت به آموزش‌وپرورش عنوان و تصریح کرد: در دولت نهم طی مصوبه هر یک از ادارات کل موجود در استان‌ها موظف به هوشمندسازی یک مدرسه شدند اما این مصوبه به علت محدودیت‌های مالی در بسیاری از استان‌ها از جمله خوزستان محقق نشد.

سیاهپوش با بیان این‌که  اجرای هوشمندسازی مدارس در سال تحصیلی جاری از تابستان آغاز می‌شود، درباره راهکارهای تسریع در این امر، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه جلب مشارکت و همکاری اولیا دانش‌آموزان از راهکارهایی است که می‌تواند در این راستا به آموزش‌وپرورش کمک کند.

وی با درخواست از همه نهادها، ارگان‌ها، اولیا دانش‌آموزان و خیرین برای یاری‌رساندن به آموزش‌وپرورش جهت سرعت‌بخشیدن به هوشمندسازی همه مدارس استان در راستای ارتقاء سطح آموزشی مدارس، اظهار کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی برای مشارکت در هوشمندسازی مدارس، همیار آموزش‌وپرورش در این مسیر باشند.

https://hoorkhabar.ir/17412کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.