دومین سالگرد جانباختگان حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بندر امام برگزار شد

دومین سالگرد درگذشت جانباختگان حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بندر امام برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام امشب در دومین سالگرد جانباختگان حادثه آتش‌سوزی این شرکت، اظهار کرد: ماهیت شغل و حرفه آتش‌نشانی به صورتی است که نیاز به شجاعت غیرقابل وصفی در مواجهه با خطرات دارد.

وی ادامه داد: با این حال شاید در طول سال‌ها و روزها کمتر از همکاران آتش‌نشان یاد ‌شود اما بدون شک آنها انسان‌هایی هستند که همواره جان خود را به خطر می‌اندازند تا نجات‌بخش جان دیگران باشند.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با تبیین جایگاه پتروشیمی بندر امام در صنعت پتروشیمی و با تأکید بر تولید ایمن و رعایت اصول ایمنی، تصریح کرد: رعایت مسائل ایمنی و HSE در محیط‌های صنعتی به‌ویژه در پتروشیمی بندر امام که نگین صنعت پتروشیمی کشور است، مدیران را در تمامی سطوح ملزم می‌کند این مسائل را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

امیری در پایان با تشکر از زحمات و فعالیت اداره HSE و به‌ویژه واحد آتش‌نشانی پتروشیمی بندر امام در راستای ایجاد محیط ایمن و حفظ تولید پایدار، ضایعه از دست دادن همکاران آتش‌نشان در حادثه دو سال پیش را بسیار دردناک دانست و گفت: از کلیه همکاران شاغل در اداره آتش‌نشانی می‌خواهم با حساسیت و جدیت کامل به فعالیت خود ادامه داده و امیدوارم با عبرت گرفتن از گذشته، در آینده شاهد تکرار اینگونه حوادث در مجتمع  پتروشیمی بندر امام  نباشیم.

پتروشیمی بندر امام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بوده و محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین و … است که با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولید کننده محصولات پتروشیمی کشور به شمار می‌رود.

این مجتمع سیزدهم مردادماه سال ۱۳۹۱ دچار آتش‌سوزی شد که در این سانحه هشت نفر از کارکنان آتش‌نشانی پتروشیمی بندر امام کشته شدند.

https://hoorkhabar.ir/173277کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.