معضل بیکاری گریبان‌گیر افراد بی‌سواد و تحصیل‌کرده شادگان شده است

امام جمعه شادگان گفت: معضل بیکاری گریبان‌گیر افراد بی‌سواد و تحصیل‌کرده شادگان شده است و تنها راه حل آن تعامل دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است.

حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: مهمترین مشکل این شهرستان، نرخ بالای بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه معضل بیکاری یکی از آزار دهنده‏‌ترین مشکلات شادگان محسوب می‏‌شود، افزود: نبود واحدهای تولیدی بزرگ و فراهم نبودن فرصت‌های شغلی مولد و پایدار موجب افزایش تعداد بیکاران در این شهرستان شده است.

امام جمعه شادگان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جوانان جویای‌کار این شهرستان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، تصریح کرد: بیکاری به عنوان یکی از مشکلات جدی در شهرستان شادگان موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی از جمله طلاق، اعتیاد و افزایش مشاغل کاذب و غیرقانونی در این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: در گذشته آمار بیکاری بیشتر مربوط به افرادی بود که از سطح تحصیلی کمتری برخوردار بودند اما امروز متاسفانه آمارها نشان از جویای‌کار بودن افراد تحصیل‌کرده دارد.

شرفی، راه حل مشکل بیکاری در شهرستان شادگان را در همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان دانست و گفت: در این زمینه مسئولان استانی و دولت نیز باید به کمک مسئولان شهرستانی بیایند.

https://hoorkhabar.ir/172113کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.