امام جمعه شهر چمران : عید فطر نماد وحدت مسلمانان است

امام جمعه شهر چمران ماهشهر گفت: عید سعید فطر نماد وحدت مسلمانان در سرتاسر جهان است.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شهر چمران با تبریک حلول ماه شوال و این عید بزرگ، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان در واقع ماه تمرین اصول اخلاقی و معنوی در انسان است.

وی به اهمیت عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: این عید نماد وحدت مسلمانان در سرتاسر جهان و عالم هستی است.

امام جمعه شهر چمران عنوان کرد: عید سعید فطر از منظر معنوی، اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت و برکات فراوانی است.

هاشمی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره از برکات عید سعید فطر است، ادامه داد: کمک به فقرا و نیازمندان از آثار اجتماعی این عید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این عید به لحاظ سیاسی دارای اهمیت ویژه است، اذعان کرد: صفوف به هم پیوسته مسلمانان جهان در نماز عید فطر نماد قدرت و وحدت مسلمین در برابر دشمنان اسلام است.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: عید فطر روزی است که خداوند متعال آن را برای همه مسلمانان عید قرار داده و شرکت در آن حتی به افرادی هم که روزه نمی‌گیرند، توصیه شده است.

وی با بیان اینکه عید فطر عید همه مسلمانان و محور وحدت است و مسلمانان باید در این روز در برابر دشمنانشان متحد شوند، گفت: امروز روزی است که برای همه مسلمانان عید قرار داده شده است.

امام جمعه شهر چمران در پایان با بیان اینکه زکات فطره واجب است و اغلب مردم هم به پرداخت آن مقید هستند، اظهار کرد: زکات فطره نیاز و مشکل بسیاری از فقرا را رفع می‌کند، بنابراین مؤمنان باید زکات فطره را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

https://hoorkhabar.ir/161055کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.