استاندار خوزستان: باید از توسعه در سطح پرهیز کنیم

استاندار خوزستان در شورای مسکن گفت: برای نگهداشت نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد و در اهواز نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که حتی اگر این شهر بخواهد سامان بگیرد، سامان نمی‌گیرد؛ مرکز استان دچار چالش و مصیبتی در اطراف خود شده و قطعا یکی از راه‌های جلوگیری از این معضل این است که از توسعه در سطح پرهیز کنیم.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: یکی از راه‌های پرهیز از توسعه در سطح، بحث انبوه‌سازی است که عملاً خانه‌های ویلایی به زمین زده می‌‌شوند و ساخت و ساز صورت می‌گیرد. به طور نمونه در کیانپارس و خیابان ۱۷ آن مشخص نیست ساخت و سازها از چه سیاستی تبعیت می‌کند.

وی ادامه‌داد: ما با هدایت امکانات و سیاست‌های خود می‌توانیم موجب رونق و ارزش‌افزوده شویم اما به دنبال راهکار و سیاست‌هایی باشیم که بشود منطقه را رونق داد و یکی از این موارد بحث انبوه‌سازی است.

استاندار خوزستان گفت: ‌اگر بتوان سیاستی را با همکاری نظام مهندسی، شهرداری، ‌راه و شهرسازی و استانداری برای این مناطق تدوین کنیم، با سرمایه‌ کسانی که انبوه‌ساز هستند می‌توانیم بخشی از کار را براساس سیاست‌هایی که اعمال می‌کنیم و تفاهم شده است، انجام دهیم.

 مقتدایی اظهارداشت: دوران پس از دفاع مقدس به دلیل شرایط حاکم بر استان و تنوع مدیریت و سلایقی که در استان اعمال می‌شد موجب شد بازگشت مهاجران و جنگ‌زده‌ها به روستاهای‌شان صورت نگیرد و به اطراف و حاشیه شهر آمدند.

https://hoorkhabar.ir/159857کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.