تا یکماه آینده ، ریل‌های مترو اهواز به کشور وارد می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز از ورود ریل‌های خریداری شده برای قطار شهری اهواز به کشور تا یک ماه آینده خبر داد.

 

عباس هلاکویی  اظهار کرد:‌ مسایل فنی بین ایران و ترکیه حل شده و ریل‌هایی که از کشور ترکیه خریداری شده بود تا ماه آینده حمل و به مقصد اهواز ارسال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز ادامه داد: بخش عمده کار که آماده‌سازی ایستگاه‌های مترو است در حال انجام است و دستگاه‌های حفاری TBMدر طول عملیات متوقف نشده‌اند. همچنین ایستگاه‌های دروازه و فرودگاه در مرحله نازک‌کاری قرار دارند؛ بدین ترتیب با بازگشایی ‌LC و استفاده از فاینانس می‌توان فاز نخست مترو را وارد مدار کرد.

وی اظهار کرد: ‌فاز یک خط مترو از پشت باند فرودگاه بین‌المللی اهواز تا مصلی مهدیه امام خمینی(ره) را شامل می‌شود.

هولاکویی گفت: قراردادهایی که به منظور خرید ریل باید با شرکت مربوطه در ترکیه بسته شده، ‌اعتبار بالای لازم را دارند، بنابراین برای این که کار به دلیل کمبود اعتبارات متوقف نشود، پیش‌پرداخت این قراردادها را واریز کرده‌ایم. مبلغ پیش‌پرداخت به میزانی است که ریل‌های فاز یک خط مترو به طول ۶.۸ کیلومتر را تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: در صورتی که امکان استفاده از فاینانس برای متروی اهواز فراهم شود؛ سیستم‌های برقی، پله‌های برقی، هواکش‌ها، آسانسورها و سایر تجهیزات‌ لازم برای تکمیل ایستگاه،‌ خریداری و نصب خواهد شد. در حال حاضر مجوزهای لازم جهت فراهم شدن این امکان در اختیار بانک‌ عامل قرار گرفته است و در انتظار انجام اقدامات نهایی از سوی بانک عامل هستیم.

https://hoorkhabar.ir/158637کپی شد!
212
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.