خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهری راکبان موتورسیکلت
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهری راکبان موتورسیکلت را دارد.
احمد سیاحی در دومین روز از کارگاه تخصصی حمل و نقل برون و درون شهری که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: عدم توسعه زیرساختها با توجه به توسعه شهرها مشکلات جدی ایجاد کرده است.
وی افزود: مقوله مربوط به مسائل ترافیکی و عدم داشتن طرح جامعه ترافیکی از جمله مسائل مهم و حساسی است که باید به آن توجه کرد.
معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در دور دوم تلفات جادهای در سفرهای برون استانی کاهش ۱۵ درصدی داشتهایم گفت: در بحث ترافیک جادهها و کاهش تصادفات نیازمند برنامهای ریشهای هستیم منتج به برنامه بلند مدت که وظایف هر دستگاه مشخص شود و برنامهای کوتاه مدت که با توجه به امکانات موجود مشکلات حل شود.
وی ضمن اشاره به آمار تلفات جادهای خاطرنشان کرد: خوزستان در تلفات موتور در جاده رتبه چهارم و در تلفات عابرین پیاده رتبه ششم را در بین سایر استانها داشته، اگر چه این آمار با کاهش خوبی نسبت به سالهای گذشته روبرو بوده اما هنوز جای تطبیق و ارزیابی دارد.
سیاحی نصب دوربینهای کنترل سرعت را در جادههای درون استانی از موضوعات تاثیرگذار در کاهش سرعت دانست و تصریح کرد: آمارها نشان میدهد که با نصب دوربین کنترل سرعت ۴۰ درصد در تلفات جادهای در کل کشور تاثیر داشته است. نصب دوربین کنترل سرعت، ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی در بین شهروندان نیز میتواند بر کاهش تصادفات جادهای تاثیر گذار باشد.
وی با انتقاد از نحوه رنگ آمیزی جداول و خیابانها، روشنایی خیابانهای شهر و دیگر عوامل محیطی که بر تصادفات جادهای تاثیر گذار است اظهار کرد: خط کشیهای خیابانها و جداول به گونهای که تاثیر روانی مثبت بر رانندگان وسایل نقلیه داشته باشند ندارند و در برخی شهرها خصوصا اهواز روشنایی کم و حفاریهای زیاد سبب بروز مشکلاتی برای رانندگان وسایل نقلیه شده است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین ساماندهی وضعیت پارکینگ و پارکبانهای در نقاط مختلف شهرها، بهسازی و ایجاد جادههای کمربندی، ساماندهی سرعت گیرها و… از مسائلی است که میتواند بار ترافیکی نقاط پر تردد شهرها را کاهش دهد.
وی ادامه داد: با همکاری مهندسین مشاور شامل یک طرح جامع کاهش تلفات شهرهای استان را به ما دهد و وظایف هر دستگاه به طور کامل با زمان بندی خاص مشخص شود.
سیاحی با اشاره به اینکه این امر کاری محلی است و باید همه در آن مشارکت کنیم خاطرنشان کرد: این کار، کاری محلی است و زمانی محقق میشود که در کنار همدیگر و با فکر هم انجام شود. ما مسئولان باید در این زمینه کاری انجام دهیم که بتوانیم در پایان سال ۹۳ با بیشترین کاهش خسارات و تلفات روبرو باشیم و به آن افتخار کنیم.