کتابخانه‌های عمومی خوزستان طی ۲ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌ است.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امشب در آیین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی امام جعفرصادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه مصاحبت با کتاب عامل رشد فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین میراث‌های فرهنگی است که همواره و در طول تاریخ تمدن بشر، عامل رشد و شکوفایی در زمینه‌های مختلف بوده است.

وی اضافه کرد: در مکتب اسلام ارزش و جایگاه کتاب و کتابخوانی و کتابخانه والاتر و بالاتر از سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌ها است چرا که اساس اسلام بر مبنای علم و دانش است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن ابراز خرسندی از رشد و توسعه کتابخانه‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم استان تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مدیریت لفته منصوری در دو سال اخیر فعالیت‌های شایسته‌ای در راستای رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه در مناطقی که نیاز بیشتر دارند از جمله حاشیه شهرها، روستاها و مناطق محروم استان داشته است.

وی تصریح کرد: حرکت جهادی مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری که همراه با کلنگ‌زنی و افتتاح کتابخانه‌های جدید و افزایش تعداد کتاب و دعوت مردم به مطالعه بوده، بسیار شایسته و قابل تحسین است.

موسوی جزایری ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی مکان مقدسی هستند و مردم متدین استان از این امکانات حداکثر استفاده را کنند.

کتابخانه عمومی مشارکتی امام جعفر صادق (ع) با مساحت و زیربنای ۳۰۰ مترمربع توسط حجت‌الاسلام خدامی امام جمعه اندیمشک در جوار مصلای نماز جمعه اندیمشک برای استفاده عموم مردم تأسیس شده و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی مدیریت می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/14748کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.