حمایت مضاعف شورای شهر از شهردار اهواز

امام جمعه موقت اهواز گفت: تحولات خوبی در اهواز در حال انجام است و شورای شهر اهواز باید با صمیمیت و همت مضاعف شهردار اهواز را حمایت و کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری در منطقه هشت در سخنانی با بیان اینکه طبق نامگذاری امسال بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، باید در زمینه‌های فرهنگی کوشش‌های بسیار بیشتر و در سطح گسترده‌تری به انجام برسانیم، اظهار کرد: فعالیت‌های ما نباید تنها به یادآوری مراسمات مذهبی اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح و بهره برداری‌های بسیار خوب و گسترده زمین‌های چمن مصنوعی در سطح شهر اهواز و ارتقای فرهنگ ورزش از سوی شهرداری ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در سطح شهر و همچنین استان چهره شهر را به چهره‌ای شاداب و مطلوب تبدیل کنیم تا شاهد اثرات مطلوب آن باشیم.

وی ضمن قدردانی از شهردار اهواز و مسئولان شهری برای اقدامات خوب صورت گرفته در استقبال از نوروز و میهمانان نوروزی و تغییر چهره شهر اهواز از اعضای محترم شورا خواست تا با تلاش مضاعف کم کاری‌های صورت گرفته در شوراهای دوره‌های قبل را جبران کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شاخص‌های فرهنگی که در دنیا تعریف می‌شود برای جامعه ما هم هست، تصریح کرد: مثلا اینکه اگر افسردگی در جامعه‌ای کم شود، آمار طلاق در جامعه کاهش یابد جامعه پویا و با نشاط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰درصد این شاخص‌ها که روان‌شناسان به آن رسیده‌اند کاملا صحیح است و اگر با فرهنگ دینی جامعه ما تطابق دارد باید بومی سازی و به آن عمل شود.

حسن‌زاده ورزش را یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: این نگاه که ورزش فقط در مسابقات چند تیم و تماشای آن خلاصه شود، نگاه اشتباهی است. به طور مثال قهرمانی تیم فولاد در لیگ کشور برای مردم خوزستان نشاط آور بود و از آن ارزشمند‌تر آنکه هنگام نام بردن از این تیم در تمام اخبار و رسانه‌ها از بی‌حاشیه بودن و اخلاق مربیان و اعضای این تیم یاد می‌شد؛ این یک مسئله ورزشی است ولی در فرهنگ مردم جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه ما از ۱۰ درصد ظرفیت فرهنگی ورزش هم استفاده نکرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمتر بودن وسایل نقلیه و ترافیک، کودکان و نوجوانان می‌توانستند با آرامش در خیابان‌های خلوت ورزش و بازی کنند. ولی هم اکنون اینطور نیست.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم فرزندانمان را از استفاده بیش از حد از اینترنت و موبایل که علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت باز داریم نیازمندیم به ورزش توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارنامه درخشان شورای شهر، شهردار و شهرداری برای همه ما مایه مباهات و افتخار است، گفت: میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور قطعا تغییرات شهر را دیدند و وقتی به شهر خود بازگشتند ما را قضاوت کردند به همین جهت ما به این صمیمیت، همدلی و همکاری نیاز داریم که الحمدلله وجود دارد و باید تقویت شود.

 حسن‌زاده ادامه داد: همه با هم باید آنچه را که شهرداری به آن نیاز دارد برطرف کنیم و اهواز را به شهری نمونه در کل کشور تبدیل کنیم که این آرزویی دست نیافتنی نیست بلکه قابل تحقق است.

وی با اشاره به رفع مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی، فضای سبز و ساخت و ساز در شهر گفت: همه ما باید در خدمت شهردار که از مدیران شهرهای مختلف استان و اهواز هستند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت شهرداری بدون حمایت اعضای شورای شهر امکان پذیر نخواهد بود، افزود: تحولات ایجاد شده نشان می‌دهد انتخاب، انتخاب بسیار خوبی بوده و پشتیبانی و حمایت شده است.

https://hoorkhabar.ir/14742کپی شد!
162
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.