استاندار خوزستان : باید از مدیرانی که موجب ضرر و زیان شده اند، توضیح خواست

استاندار خوزستان گت: حتی اگر یک ریال هم به اعتبارات استان اضافه نشود، همانطور که قول داده ایم استان در موعد مقرر دستخوش تحول می شود.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره و اظهار کرد: جوامع بشری و سازمان های بین المللی و مدعیان همیشه حقوق بشر، فکری برای این ملت مظلوم داشته باشند. حضور قدرتمندانه مردم در روز جهانی قدس، می تواند پاسخی به این بی عدالتی ها و رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی باشد.

وی ادامه داد: عدم توازنی که در هرجای این مملکت شاهد هستیم ناشی از جنبه های مختلفی است؛ عدم توازن و عدم رعایت تعادل برای حفظ، نگه داشت و تثبیت جمعیت، بخشی ناشی از نظام برنامه ریزی کشور و بخشی از آن ناشی از تعاملات منطقه ای و به اصطلاح لابی گری به لحاظ دست داشتن به قدرتتصمیم گیری و تصمیم سازی کاملا تاثیرگذار است. البته بخشی از آن ناشی عدم امانت داری نظام برنامه ریزی کشور در طول زمان بعد از انقلاب است.

استاندار خوزستان افزود: اصرار بر توصیه های غلط، ساختار و نظام برنامه ریزی را به هم می ریزد. زمانی به این بخش توجه می شود که نیاز گوشه ای از مملکت همه را وادار به این توجه می کند و راه دومی ندارد.

مقتدایی با اشاره به دوران فعالیت خود در استان هرمزگان، اظهار کرد: زمانی که از خوزستان به هرمزگان رفتم، بعد از ۸ سال به دنبال من فرستادند که برای ۱۰۰هزارتومانی که یک فرماندار در زمان استانداری من در سال ۸۰، به ۱۲ راننده نفری ۸ هزارتومان پاداش داده بود، پاسخ دهم؛ حال نباید از مدیری که در زمان فعالیتش موجب ضرر و زیان شود، نباید توضیح خواست؟ باید از مدیرانی که موجب ضرر و زیان می شوند توضیح خواست.

استاندارخوزستان گفت: اگر همان استاندار اعتبارات عمرانی را در جایی هزینه کند که ریالی ارزش افزوده و تاثیر مثبت نداشته باشد، هیچ کس از وی توضیح نمی خواهد و نظام برنامه ریزی ما عادل نیست؛ نظامی موفق است که در آن هرکسی به حقوق خود برسد و مجلس باید قوانین را به گونه ای تدوین کند که جلوی این قبیل تخلفات گرفته شود.

مقتدایی به طرح احیای اراضی کشاورزی در استان خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: چرا ۱۷ سال، یک مصوبه و یک ابلاغ عالی ترین مقام نظام یعنی مقام معظم رهبری روی زمین ماند؟ آیا اگر از سال دوم بعد از ابلاغ که وضع استان و درآمدها خوب بود، طرح اجرا می شد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم محقق می شد. همه کسانی که بابت عدم اجرا و تحقق این دستور طی ۱۷ سال گذشته موجب ضرر و زیان شدند، آیا معادل آن ۱۰۰ هزار تومان نیست که به دادگاه فراخوانده شوند؟ این ها نباید محاکمه شوند؟

استاندار خوزستان گفت: زمانی که قیمت ارز ۱۲۰ پایین بود می شد پروژه را اجرا کرد و مابه التفاوت ارز را اکنون باید جای دیگری خرج می کردیم. می توانیم درکنار تمام این مباحث، در استان خوزستان یک نظم و انضباط و برنامه داشته باشیم. به طور نمونه اگر بخواهیم نسخه ای را برای راه بپیچیم، اولویت با راه های پر تردد، پر جمعیت و پر تلفات است. برای هزینه اعتبارات شاخص مناسبی تعریف شود. تعیین سرانه جمعیت به عنوان شاخص، بی برنامگی است. در عین برنامه بودن و به ظاهر عدالت را رعایت کردن، اوج بی برنامگی است.

وی افزود: به هرحال منابع محدود و مصارف بسیار است، لذا یک اولویت بندی می خواهد و تصمیم بر این است که خارج از ضوابط و اصول، کاری نکنیم. انتظار داریم همه افرادی که در بخش های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری می کنند، دست به دست هم دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

مقتدایی اظهارکرد: شرایط به گونه ای است که اگر پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری یا بهتر است بگوییم ۸۰۰ هزار هکتاری عملیاتی شود، بخشی از اشتغال در آب و خاک حل شود. کار سخت است ولی شدنی است و ما باید به مردم امید می دهیم.

وی به فعالیت سامانه سامد در استان اشاره کرد و افزود: هر دستگاهی مسئول است در حیطه مسئولیت خود  پاسخ مردم را سریع بدهد و دستگاه ها باید به این موضوع خاص توجه خاص داشته باشد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به لحاظ بیکاری و گستردگی آن به خصوص در مرکز استان، چند آفت متوجه استان است که مواد مخدر و سرقت های خرد که عمدتا به موادمخدر باز می گردد، از جمله این آفات است و همکاری دستگاه ها و فعالیت نیروی انتظامی در این زمینه، موجب دست یابی به توفیقاتی شدهاست.

مقتدایی گفت: با مجمع نمایندگان استان در مجلس و نظام برنامه ریزی، ۵ تا ۶ کارگروه مشترک در استان تشکیل خواهد شد که آغار این کار در برنامه ششم توسعه است.

https://hoorkhabar.ir/140698کپی شد!
95
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.