اهواز با داشتن امتیاز گردشگری پررونق، می تواند سرآمد کشور باشد

هورنیوز – رضا امینی شهردار اهواز در همایش ملی حاشیه نشینی، بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محاسن و امتیازات شهرهای جاذب و پر رونق، موضوع گردشگری است که اهواز از این امتیاز بهره مند بوده و می تواند سرآمد کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش ها به تقویت موضوع گردشگری در اهواز کمک می کند افزود: بعضا به دلیل ناهمگرایی و وحدت نظر در موضوع مشترک بین دستگاه ها، طرح ها و ایده های ما به منصه ظهور نمی رسد که یک ضعف جدی به شمار می رود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری ها تعیین شده است افزود: یکی از وظایف شهرداری ها توجه به حاشیه نشینی و بافت فرسوده است و باید در این راستا اقدامات موثری انجام شود اگرچه برای اجرای طرح و ایده های خود باید یک وحدت نظر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به همکاری بیشتر بین حوزه دانشگاه و شهرداری افزود: باید با وحدت نظر و انسجام فکری بین بخش‌های مختلف حاکمیت، طرح و سیاست‌ها را عملیاتی کنیم تا به نتیجه مدنظر برسیم.

 

امینی گفت : امروز به خوزستان و اهواز از نظر کارکرد فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی نگاه می‌شود در حالی که راحت ترین و پردرآمدترین کارکرد برای اهواز کارکرد خدماتی است. از طریق کارهای خدماتی با کمترین قیمت می توان علاوه بر اشتغال زایی و جذب سفر، به ارتقای جایگاه شهر اهواز در سطح ملی و بین المللی کمک‌ کرد.

 

او با بیان اینکه ساختار اهواز به گونه‌ای است که می تواند زیباترین شهر ایران باشد گفت: اکنون زمینه و شرایط برای این کار فراهم است و اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم به مردم اهواز جفا کرده ایم و قطعا با همدلی و انسجام مواهب و برکات زیادی برای شهر اهواز ایجاد خواهد شد.

 

وی بیان کرد: مردم برای آثار تاریخی خود ارزش قائل بوده و خواهان رسیدگی به این اماکن هستند لذا احیای بافت های فرسوده و تاریخی به نحوه عملکرد مدیران برمی‌گردد و صبر و تحمل زیاد مردم و کوتاهی‌های برخی مسئولان در انجام برخی اقدامات، موجب شده که شهر اهواز با تهدیدهای جدی مواجه شود که می تواند در بحران مساله ساز شود.

 

امینی هماهنگی بین بخشی را تنها راه ارتقای تاب آوری شهر اهواز دانست و گفت: اهواز رتبه دوم حاشیه نشینی را دارد لذا باید به بافت فرسوده این شهر رسیدگی شود چرا که ایجاد جدول و آسفالت ریزی به معنی احیای بافت نیست بلکه باید از مواهب قانونی تعیین شده توسط دولت برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استفاده کنیم.

 

شهر اهواز با مساحت ۱۸ هزار و ۶۵۰ هکتار، به عنوان پنجمین شهر بزرگ ایران و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر غرب کشور محسوب می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/712395کپی شد!
140