دست ما به سوی همه رسانه‌ها دراز است/ محکم در مقابل دشمنان قسم خورده امنیت ملی می ایستیم

هورنیوز – حسن شاهوارپور امروز در نشست با اعضای سازمان بسیج رسانه خوزستان اظهار کرد: جا دارد از زحمات، تلاش‌ها و تمام اقدامات این سازمان و تمام رسانه‌های استان در تمام این سال‌ها به ویژه سال ۱۴۰۱ قدردانی کنم. امیدوارم با همت و مجاهدتی که خبرنگاران در حوزه رسانه دارند همواره مردم ما از زحمات و تلاش‌های شما خبرنگاران بهره‌مند شوند.

 

وی ادامه داد: امروز رسانه یکی از نیازمندی‌های اصلی مردم در زندگی‌شان است. قبلاً شاید به این کیفیت و به این حساسیت مردم با رسانه زندگی‌شان عجین نبود اما امروز به دلیل وضعیتی که حوزه اطلاع‌رسانی پیدا کرده است و می‌توان گفت به دلیل انفجار اطلاعات در یکی، دو دهه اخیر در کل دنیا، امروز بخشی از زندگی مردم با رسانه عجین است و مردم روزانه خلوت‌شان را با رسانه سپری می‌کنند و نسبت به این موضوع احساس نیاز دارند. از این جهت باید به این نیاز مردم کمک شود و بر این اساس سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین و بسیج مردمی نهادهای برخواسته از مردم هستند و برای خدمت و کمک به مردم باید تلاش مضاعف داشته باشیم. خدا را شکر سازمان بسیج رسانه استان خوزستان در سطح کشور دارای مقام‌های بسیار خوب، عالی و برجسته‌ای است و این نشان از خدمت و تلاشی است که در تمام مجموعه بسیج رسانه در استان دنبال می‌شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) در خوزستان گفت: کار رسانه‌ای یک کار جمعی است و تلاشی که در رسانه انجام می‌شود جمعی بوده و همه باید کنار هم قرار بگیرند تا اتفاق خوبی به وجود بیاید. حوزه رسانه مجازی یا الکترونیکی که امروز در فضای دیجیتال شکل گرفته است روز به روز رو به توسعه است و مردم هم احساس نیازشان در این بخش روز به روز خیلی بیشتر می‌شود. در حوزه فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدها و همه مسائلی که در فضای رسانه‌ای واقعی و زندگی واقعی ما اتفاق می‌افتد، در فضای رسانه مجازی هم اتفاق می‌افتد. بنابراین ایده‌پردازی، طرح‌ریزی، عملیات و نتیجه‌گیری در این فضا خیلی مهم است. دوستانی که در فضای رسانه خدمت می‌کنند، علاوه بر ایده‌پردازی و طرح‌ریزی که مداوم باید اتفاق بیفتد، همزمان باید بحث عملیات نیز مانند فضای مجازی رقم بخورد. یعنی باید عملیات را خودمان لمس کنیم و نهایتاً باید به نتیجه‌گیری ختم شود.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: اکنون در آستانه سوم خرداد که یک رویداد بسیار مهم، تاریخی و ماندگار است، هستیم. سوم خرداد یک قله است، قله‌ای که در حوزه کارآمدی نظام برای ایجاد امنیت پایدار در کشور توانست دشمن را به عقب براند و خرمشهر آزاد شود. شهدای والامقامی تقدیم کردیم و چهارم خردادماه نیز روز دزفول به همین کیفیت است و روز مقاومت ایران و مردمی است که روزها و شب‌های متوالی در مقابل بمباران‌ها و موشک‌ها ایستادگی کردند و پشتوانه محکمی برای رزمندگان شدند و رزمندگان نیز دلشان به این گرم بود که مردم مقاومت می‌کنند و همین باعث شد ما بتوانیم دشمن را شکست دهیم و سرخورده کنیم. این‌ها رویدادهای مهمی است و باید این رویدادها بیان شوند و این توقع را داریم که پیش از اینکه وارد سوم خرداد شویم رسانه ما با تولیدات فاخر و بتواند زمینه و بستر ذهنی افراد را به سمت این اتفاق و رویداد مهم ببرد.

 

شاهوارپور گفت: رسانه با توجه به اینکه رویدادمحور است، می‌تواند دراین فضا هم رویداد بسازد و هم می‌تواند رویدادها را مدیریت کند و خدا را شکر ما رویدادهای مهمی را در روزها و ماه‌های سال داریم که شاید در برخی جاها نیاز نیست که خود رسانه رویداد بسازد. اما رویداد ساختن شگرد دشمنان است و می‌بینیم که دشمنان ما در سال گذشته همواره تلاش می‌کردند رویدادهای جعلی را برای کشور ما درست کنند تا این رویدادها جای رویدادهای اصلی کشور و نظام انقلاب اسلامی را پر کند. آن هم رویدادهایی که برای ما عزت‌آفرین و اقتدارآفرین بودند و با پشتوانه بودنشان باعث همگرایی مردم ما هستند. دشمن می‌خواست این رویدادها از یاد برود و رویدادهای جعلی و ساختگی که موردنیاز خودش است جایگزین شده و درصدد ناامید کردن مردم هستند. در واقع با این رویدادها می‌خواهند شاکله جامعه را دچار تزلزل کنند و اختلاف ایجاد کنند. دشمنان با این اقدامات در سال گذشته به دنبال آوردن رسانه‌ها به میدان بود. متأسفانه حوادث تأسف‌باری اتفاق افتاد و شهدای والامقامی را تقدیم کردیم و متأسفانه برخی افراد مظلومانه در حادثه همچون شاه‌چراغ، ایذه، کرج، تهران و مشهد، توسط افراد فریب‌خورده و وابسته به شهادت رسیدند که این اتفاقات حاصل تلاش مذبوحانه دشمن در فضای رسانه بود که می‌خواست فضای رسانه‌ای کشور را تحت تأثیر قرار دهد. درخواست من این است تلاش شود این رویدادها احصا شود و پیش از اینکه به چنین رویدادهایی برسیم جامعه باید آگاه شود.

 

وی بیان کرد: حادثه ۱۴ و ۱۵ خرداد حوادثی هستند که نباید از آن‌ها بگذریم و باید به این حوادث پرداخته شود تا مردم خدای ناکرده متناسب با ذائقه دشمن مسائلی را دریافت نکنند چون اگر دریافت کنند تا بخواهی آن موضوع را برطرف کنی سخت شده و زمان‌بر می‌شود.

 

شاهوارپور گفت: در سال جدید باید نگاه تحولی در فضای رسانه داشته باشیم و نگاه تحولی نیز باید متناسب با هدایت‌های موردنظر مقام معظم رهبری باشد. درخواست من این است تمام رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص مطبوعات، فضای مجازی و رسانه احصا شود و هم بومی‌سازی شده و هم این که مجموعه‌ها و کانون‌های منتسب توجیه شوند. مطالبات حضرت آقا نسبت به رسانه خیلی مهم است.

 

وی ادامه داد: بحث دیگر توانمندسازی رسانه‌ها است و باید از ظرفیت سازمانها و ادارات برای برگزاری کارگاه های یک روزه استفاده شود و حتی اگر نیاز است اساتیدی را از تهران بیاورید و من هم در این زمینه کمک می‌کنم. در بحث رسانه دو رقابت جدی داریم؛ رقابت توانمندی ذهنی افراد و ایده‌پردازی‌ها و رقابت جدی دیگر تفکری است. ما در بخش مقابله با دشمنان که هرگز دشمنان ما خوبی و عزت ما را نمی‌خواهند و در مقابل رسانه معاند و دلار بگیر که از پشت کاخ‌های شیشه‌ای ایده‌پردازی می‌کند و در حال تخریب هستند در فضای رسانه‌ای داخل که فضای برداشتی است باید افرادمان را توانمند کنیم تا با یک موج و تکانه ضعیفی افراد از میدان به‌در نروند. همیشه باید برای وضعیت‌های بحران خودمان را آماده کنیم. بنابراین افراد هر چه توانمندتر باشند و تعهشدان بالاتر برود، در مقابل تلاش دشمنان موفقیت‌ها بیشتر می‌شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) در خوزستان گفت: همگرایی بین مجموعه‌های رسانه‌ای مهم است و دست ما به سوی همه رسانه‌ها دراز است. ما در مقابل هیچ‌کس نیستیم و فقط در مقابل دشمن قسم خورده امنیت ملی و کسانی هستیم که درصدد نابودی ملت ایران هستیم. بنابراین هر رسانه‌ای که در قبال تقویت بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی و امنیت ملی و امیدوار کردن مردم به آینده و نقد منصفانه مشتاق باشد و قصد همکاری و همراهی داشته باشد، بسیج رسانه نیز از این مهم استقبال می‌کند اما اگر کسی بخواهد در این فضا سوءاستفاده کند یعنی همه مسائل را به نفع خود مصادره کند با آن‌ها همکاری نداریم. ما نیازمند همگرایی و هم‌افزایی بین رسانه‌ها هستیم. چه توانمندتر باشند و تعهشدان بالاتر برود، در مقابل تلاش دشمنان موفقیت‌ها بیشتر می‌شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان این که همگرایی بین مجموعه‌های رسانه‌ای مهم است، افزود: دست ما به سوی همه رسانه‌ها دراز است. ما در مقابل هیچ‌کس نیستیم و فقط در مقابل دشمن قسم خورده امنیت ملی و کسانی هستیم که درصدد نابودی ملت ایران هستیم. بنابراین هر رسانه‌ای که در قبال تقویت بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی و امنیت ملی و امیدوار کردن مردم به آینده و نقد منصفانه مشتاق باشد و قصد همکاری و همراهی داشته باشد، بسیج رسانه نیز از این مهم استقبال می‌کند اما اگر کسی بخواهد در این فضا سوءاستفاده کند یعنی همه مسائل را به نفع خود مصادره کند با آن‌ها همکاری نداریم. ما نیازمند همگرایی و هم‌افزایی بین رسانه‌ها هستیم.

https://hoorkhabar.ir/712348کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.