مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری اهواز تصویب شد

هورنیوز – هدایت اله زارع زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز  اظهار داشت: جمع بندی جلسات کارشناسی و تصویب این مطالعات در جلسه اخیر ستاد بازآفرینی شهری با حضور رضا امینی شهردار اهواز، خانچی معاون محترم هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان و محمودی ریاست شورای اسلامی شهر، کهوازی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی و معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت پذیرفت.

 

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از تکالیف مدیریت شهری، انجام و بروز رسانی مطالعات بازآفرینی شهری است که در ۲ دهه اخیر انجام نشده بود.

 

زارع زاده با اشاره به اهمیت مطالعات بازآفرینی شهری اظهار کرد: در این مطالعات چالش ها و موانع مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکارهای مناسب مبنای سیاست گذاری و تصمیم گیری صحیح در زمینه بافت های ناکارآمد شهری اعم از بافتهای فرسوده، سکونت گاههای غیررسمی، بافتهای تاریخی و صدور مجوز ساخت و ساز می شود.

 

وی تصریح کرد: در مرحله دوم مطالعات بازآفرینی شهری که قرارداد آن در حال انعقاد است، جزییات اقدامات بایسته در مناطق دارای بافتهای ناکارآمد، نحوه تعامل دستگاهها و برنامه اقدام مشترک تدوین و مشخص می شود.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز ابراز امیدواری کرد: مطالعات بازآفرینی شهری سبب توسعه ساخت و ساز ایمن و ارزان و در نهایت مشوقی برای شهروندان و سازندگان مسکن شود.

https://hoorkhabar.ir/712260کپی شد!
210