۱۰ آذر، مهلت ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در همایش نرم‌افزارهای آزاد و لینوکس

انجمن علمی دانشجویی «مهندسی کامپیوتر» دانشگاه شهید چمران با همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه، اولین همایش استانی نرم‌افزارهای آزاد و لینوکس را برگزار می‌کند.

این همایش که با هدف معرفی سیستم عامل لینوکس و افزایش اطلاعات عمومی و تخصصی دانشگاهیان و فعالان حوزه‌ی رایانه و فناوری اطلاعات و با حضور دانشجویان، اعضای هیئت علمی، صنعتگران و شرکت‌های صنعتی و خدماتی خوزستان برگزار می‌شود، در نظر دارد به بیان قابلیت‌های «لینوکس» به عنوان یک سیستم عامل متن‌باز، پایدار، رایگان و قابل استفاده با فناوری های قدیمی و جدید رایانه‌ای بپردازد.

این سیستم عامل در مقایسه با ویندوز از ویژگی‌های شاخصی همچون ایمن بودن و عدم احتمال سوء استفاده، سرعت بالا و به‌صرفه بودن برای سازمان‌ها و ادارات برخوردار است.

بنا بر این گزارش، این همایش استانی در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۸ در دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود که محوریت سمینارهای روز اول، نرم افزارهای آزاد، توزیع‌های لینوکس، برنامه‌نویسی، شبکه، پایگاه داده ها و رابط های کاربری است.

در دومین روز از این همایش نیز کارگاه‌هایpackage manager, python, file hierarchy, simple bash ارائه خواهد شد که علاقه‌مندان به شرکت در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، تا دهم آذرماه به سایت همایش به آدرسwww.scu-opensource.ir مراجعه کنند.

https://hoorkhabar.ir/476537کپی شد!
64