تمام‌ قد پای کار پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم/ آغاز ساخت مجموعه عظیم پتروپالایش بختیاری به زودی

هورنیوز – سیدصولت مرتضوی نماینده تام‌الاختیار رییس‌ جمهور امروز پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار کرد: کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که برای رفع بخشی از محرومیت در این منطقه با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و البته مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

 

او گفت: پیش از انقلاب اسلامی، صنایع پتروشیمی به اندازه انگشتان یک دست نبود ولی اکنون مجتمع عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان نشان از توانستن است، توانستنی که توسط کارگران ایرانی رقم خورده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز ما شاهد رشد تولید هستیم. همکاران ما وعده دادند که حداقل ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۲، این کارخانه رشد داشته باشد و به وضعیت اسمی و حتی امکان رسیدن به بالاتر از ظرفیت اسمی را دارد.

 

مرتضوی بیان کرد: این کارخانه باید حدود دو میلیون تُن اوره و آمونیاک تولید کند و بر اساس گزارش های داده شده، تولید فعلی به میزان یک میلیون و ۵۲۰ هزار تُن است که این ظرفیت به دو میلیون تُن خواهد رسید و امیدواریم به ظرفیت اسمی برسد. البته مباحثی نیز وجود دارد و در این راستا وزیر اقتصاد بازدیدی خواهد کرد و گرفتاری‌ها را برطرف می‌کند.

 

او با تاکید بر حضور مداوم مدیران پالایشگاه پتروشیمی در محل کارخانه، اضافه کرد: جلسه های هیات‌ مدیره پتروشیمی باید در مسجدسلیمان برگزار شود و مدیران پالایشگاه تمام‌ وقت پای کار باشند.

 

تمام‌قد پای کار پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم

مرتضوی ادامه داد: ما تمام‌ قد پای کار پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم. در سفر دوم رییس‌ جمهور، بر اساس پیگیری‌های انجام شده و کمک ویژه معاون اول، مقرر شد مجموعه پتروپالایش بختیاری تامین منابع و مطالعه های آن کامل شود و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ این طرح، طرح بسیار بزرگی است و بالغ بر چهار میلیارد یورو منابع ارزی و ریالی نیاز دارد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان در خصوص مشکل عدم پرداخت اقساط و تامین نشدن پول برق و گاز شرکت اظهار کرد: قطعاً وظیفه ما پیگیری و حل مشکلات است؛ البته نباید پروژه به اینجا می‌رسید باید علل و عوامل بررسی شود اما در هرحال به هر طریقی باید مشکل حل شود. ما آمادگی داریم برای رفع مشکلات به صورت ماهانه جلسه برگزار کنیم و وزیر اقتصاد نیز برای این موضوع آمده است.

https://hoorkhabar.ir/712033کپی شد!
106
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.