بازگشت ۱۰۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در خوزستان

هورنیوز – حمید رضا فلاح مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد: از این تعداد واحد صنعتی راکد ۶۶ واحد در داخل شهرک صنعتی استان و ۳۸ واحد در خارج از شهرک‌ها بوده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۷۶ واحد صنعتی راکد در استان بوده است اظهارکرد: از این تعداد ۲۹۷ واحد مربوط به داخل شهرک های صنعتی و ۷۹ واحد خارج از شهرک ها مستقر هستند.

 

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: یکی از اهداف دولت سیزدهم برگشت واحدهای تولیدی راکد با ظرفیت فعالیت دوباره به چرخه تولید است که رهبر معظم انقلاب نیز هر سال به موضوع تقویت بخش تولید تاکید دارند.

 

فلاح افزود: در ادامه مسیر برگشت واحدهای راکد به چرخه تولید همکاری شبکه بانکی و دیگر دستگاه های مرتبط ضروری است تا با حمایت از بخش تولید و تامین تسهیلات، رشد تولید محقق شود.

 

مدیرکل صمت خوزستان با اشاره به طرح های صنعتی مهمی که در استان در دست ساخت هستند اظهارکرد: در بخش تولید صنایع جانبی نیشکر واحد صنعتی “تخت فشرده آریانا” با ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد صنایع غذایی “گلوکزان” با ۸۲ درصد پیشرفت، طرح توسعه شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت هستند.

 

وی همچنین با بیان اینکه مجموعه صنعتی “پادیاب تجهیز” که در حوزه قطعه سازی فعالت خواهد کرد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: واحد تولیدی “البرز نئوپان” تولیدکننده صنایع سلولزی با ۸۱ درصد پیشرفت از دیگر واحدهای صنعتی در حال تکمیل استان هستند.

 

فلاح بیان کرد: عملیات اجرایی کارخانه کاغذ سبز با پیشرفت فیزیکی ۲۹ درصد، واحد تولیدی قند شهدا دزفول با ۶۷ درصد پیشرفت و مجموعه صنعتی پالایشگاه گاز یادآوران با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

 

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: به منظور تامین منابع مالی این پروژه ها، آمایش صنایع در دست ساخت استان انجام و فرآیند تامین منابع مورد نیاز این واحدها با هدف شتاب در پیشرفت فیزیکی پروژه ها در حال پیگیری است.

 

در حال حاضر در خوزستان ۲هزار واحد صنعتی فعالیت دارند.

https://hoorkhabar.ir/711863کپی شد!
29