بزرگترین همایش جهاد تبیین استان خوزستان

هورنیوز – علی اکبر حسینی محراب‌ استاندار خوزستان اظهار داشت: ما وقتی میخواهیم عوامل دشمن را تجزیه و تحلیل کنیم باید اطلاعات کامل در مورد آنها داشته باشیم؛ گاهی می‌بینیم فردی که سالها در انقلاب کار کرده به اعدام محکوم می‌شود که ثمره یک لحظه غفلت و لغزش است. در وجود انسانها انواع امیال و غرایز و انگیزه‌ها وجود دارد که در صورتی که این انگیزه‌ها بروز داشته باشند دشمن از این بستر نفوذ و سوءاستفاده می‌کند در حالیکه اگر فردی مراقبت و محاسبه نفس نماید در دام دشمن نمی‌افتد. همیشه نیروهای مخلص و ولایتمدار پای کار انقلاب و نظام بودند و همچنین در اغتشاشات سال گذشته، که ثمره پاکی نفس آنها و مقاومتشان در برابر لغزش‌ها بود.

 

این مقام مسئول افزود: برخی از گروه های داخلی که امتداد مستکبرین و سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان هستند برای ارتباط گرفتن نیاز به گروه های میانجی دارند. این گروه های میانجی مهمترین نقش را دارند و دنبال پیدا کردن نقطه ضعف‌های افراد و دامن زدن به شبهات هستند و نقش شیطان را بازی می‌کنند. ما باید برای مبارزه مکتبی هزینه بدهیم و آمادگی داشته و دشمن‌شناس باشیم که مستلزم این است که عناصر نفوذی را بین خودمان و درون حکومت شناسایی نماییم. ما به عنوان نیروهای تشکیلاتی باید دشمن‌شناسی سرلوحه کارمان باشد و در غیر این صورت دشمن از نقاط ضعف استفاده و ضربه وارد می‌کند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: عراق، سوریه، لبنان و یمن در ظاهر و روی کاغذ کارشان تمام شده بود اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری صحنه را متحول کرد که این امر می‌تواند الگویی برای ما باشد که قدرت شیعه و ولایت را در هر سنگری که هستیم تثبیت نماییم.

 

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان در هفته آینده گفت: مهمترین مسئله استان موضوع آب است و به همین دلیل سه پروژه در این بخش تعریف شده است. یکی خط طرح غدیر که از دز تا آبادان را شامل می‌شود و طبق آماری که داریم ۵۴ درصد از آن اجرا شده است و در این سفر یکی از محورهای مهم خواهد بود.
او افزود: پروژه دوم طرح فدک برای آبرسانی به شمال شرق استان است و از سد کارون ۳ شروع میشود و تا ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و سایر بخش‌های این مسیر امتداد می‌یابد. لوله‌گذاری این خط از رامهرمز شروع شده و تا ایذه رسیده است و به میزان ۳۳ کیلومتر نیز باید از سد کارون ۳ دو تونل زده شود و دو ایستگاه پمپاز ساخته شود تا چرخه آبرسانی در این طرح به سرانجام برسد.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: خط سوم خط کوثر برای آبرسانی به جنوب شرق استان از رودخانه جراحی و زهره است که حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد پیشرفت داشته و ۱۰ شهر از جمله هندیجان، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، آقاجاری، بهبهان و …. را شامل می‌شود که باید در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرایی شود. طرح دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز است که یک پروژه زیرساختی بوده و ۵۳ درصد پیشرفت دارد و به سه تصفیه خانه نیاز دارد. کار اولیه در خصوص تصفیه خانه غرب صورت گرفته و طرح فاینانس چین دارد که جزو محورهای سفر ریاست جمهوری است. در عین حال فاضلاب شادگان، آبادان و برخی از شهرهای دیگر نیز به صورت جدی باید دنبال شود. آسفالت اهواز در این سالها چندان چهره خوبی ندارد و حفاری‌هایی که در طرح فاضلاب انجام شده شرایط آسفالت را بدتر کرده است و به همین دلیل از شهرداری خواسته‌ایم نهضت آسفالت برای تغییر چهره شهر آغاز شود.

 

ساماندهی دفع آبهای سطحی اهواز نیز جزو مواردی است که موظفیم پیگیری نماییم

استاندار خوزستان دیگر دستور کار سفر هیات دولت به استان را موضوع راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان ذکر کرد و گفت: ما از نظر بزرگراه و اتوبان در استان کمبود داریم و در نظر داریم از طریق جذب سرمایه‌گذاری یا فاینانس در این خصوص اقدام کنیم. جاده خرمشهر به اهواز، بستان به الوان یا عبدالخان، اهواز رامهرمز بهبهان گچساران، اهواز رامهرمز باغملک ایذه لردگان، مسجدسلیمان اندیکا و چند مورد دیگر شریان‌های اصلی استان هستند که نیاز به توسعه و ساخت دارند و امسال هم برای آنها ردیف بودجه اختصاص داده شده است.

 

حسینی محراب افزود: در مجموع برای راه های استان ۴۲ هزار میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم در قالب فاینانس، سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و … تامین شود. برای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز از راهکارهای مختلف به دنبال تامین منابع مالی هستیم و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در استان پروژه تعریف نموده است که از آن جمله می‌توان به ان اج ال ۳۲۰۰ هویزه، نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، راه آهن دوخطه اندیمشک، تصفیه‌خانه شوشتر، بیمارستان بهبهان و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد.

 

استاندار خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله همه کمک نماییم که این سفر برای مردم استان مایه خیر و برکت و ایجاد فضای امید و همدلی بیشتر شود.

 

https://hoorkhabar.ir/711766کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.