قرار نیست آنهایی که برای تکمیل پل عنافچه همراهی نکردند، پاسخگو هم نباشند

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات پل دهستان عنافچه به خبرنگار هورنیوز گفت: باید از اینجا شروع کنم که سال ۹۸ این پل کلنگ زنی شد و آن زمان عملا برای این پروژه منابع مشخصی را در نظر نگرفته بودند. مشکل جدی تر این بود که منابعش به منابع استانی گره خورده بود. منابع استانی هم محدودیت تخصیص اعتبار دارند و این پول آن زمان حدود زیر صد میلیارد تومان بسته شد و تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴میلیارد تومان تخصیص داده شد که پس از تورم و گران شدن مصالح، خود پیمانکار به دلیل عدم دریافت پیش پرداخت و نبودن منابع مشخص، همان سال ۱۴۰۰ درخواست فسخ قرارداد(ماده ۴۸) کرد. این را هم اضافه کنم اگر این پول به منابع ملی گره می خورد مثل بودجه هایی که ما در غرب اهواز حدود ۲۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته گرفتیم(مسیر تصفیه شکر و پل روگذر به سمت جسانیه تا کمربندی به پشت عین ۲) سریعتر به مقصد می رسید.

 

وی افزود: سال ۱۴۰۰ که پیمانکار کار را تعطیل کرد پیشرفت پل زیر ۵ درصد بود و حدود یکسال آنجا کاری انجام نمی شد، در نهایت از سال گذشته تا کنون بدون داشتن ردیف ملی آنهم در اسفند که ماه آخر سال است و دریافت بودجه کاری بسیار سخت است، توانستم ۱۲ میلیارد تومان دیگر برای این مهم بگیرم و البته از یکسال گذشته تا به امروز با پیگیری هایی که از سازمان برنامه و بودجه کشور، استان و وزارت راه و شهرسازی داشتیم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم. نهایتا هم پس از سه جلسه با مسئولین دیگر قرار شد تا اردیبهشت ماه امسال اگر مشکل خاصی پیش نیاید حدود ۳۰ میلیارد دیگر را هم اضافه کنیم.

 

یوسفی در خصوص پیشرفت کلی فیزیکی کار و فعالیت پیمانکار این پروژه به خبرنگار ما گفت: کارگاه در حال حاضر فعال است و پیشرفت فیزیکی حدود ۳۸ درصدی دارد یعنی از ۵ درصد سال ۱۴۰۰ به ۳۸ درصد رسیده و اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان توانستیم برای آن بگیریم.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سفر گذشته رئیس جمهور مصوبه پل مذکور ۶۵ میلیارد تومان بوده که آن را به ۲۵ میلیارد تومان کاهش داده اند، که اگر دیگر مسئولین همت و سماجت می کردند همان مصوبه ۶۵ میلیارد تومان می ماند و بدون نظر ما کم نمی شد و امروز ما باید آن پول را از سازمان برنامه و بودجه می گرفتیم!

 

این مقام مسئول در خصوص کارشکنی های برخی مسئولین دیگر در این پروژه افزود: ما مشکل تامین ورق فلزی داشتیم که یک تفاهمی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور انجام دادم و پیگیری زیادی هم کردیم (با تاییدیه راه و شهرسازی و مدیر برنامه و بودجه استان) که ورق های فلزی پروژه را قیمت هرچند مصوب که باشد تحویل بدهند تا پیمانکار دچار مشکل نشود و ما هم تعهد دادیم که اینها را ظرف مدت شش ماه بصورت اقساط با گرفتن هر نوع ضمانت نامه ای فولاد اکسین تامین کند، که متاسفانه مدیر پیشین فولاد اکسین آن توافقی را که تاکید دولت محترم هم بود انجام نداد. اینجا لازم است که بگویم مدیر مذکور از طرفی بسیار راحت پروژه های ترک تشریفات را واگذار می کرد، ولی برای جان حدود ۲۰ هزار نفر ارزش قائل نبود. خوب در نهایت یکی از وظایف بنده این بود که در سطح ملی پیگیری کنم که هزینه این پیگیری هم دادم و تهمت هایی هم شنیدیدم که البته چون کار برای مردم بود این موارد برایم اصلا مهم نبود و بیش از اینها را هم تحمل می کنم.

 

این نماینده مردم در قسمتی دیگر از مصاحبه اظهار داشت: جا دارد از استاندار کنونی و برخی مسئولین استانی برای فعالیت های خوبی که این روزها شاهد آن هستیم تشکر کنم، ولی در خوزستان شانه خالی کردن بعضی مسئولین عادی شده و در اینگونه پروژه های مهم اصلا هیچگونه پیگیری ندارند، ولی وقتی یک اتفاق مثبتی رخ می دهد، افتتاحیه ای انجام می شود و یا اعتباری اختصاص می یابد، آن وقت همه بنام خودشان می زنند ولی امروز کسی پاسخگوی مردم شریف دهستان عنافچه نیست! این را هم اضافه کنم که بیایند و بگویند در شورای برنامه ریزی استان که دو روز پیش برگزار شد چقدر برای این پل اعتبار گذاشته اند؟ قرار نیست که اعتبار نگیریم، پیگری نکنیم ولی مطالبه کنیم و موقع افتتاحیه هم حضور داشته باشیم؟

 

یوسفی گفت: پیشنهادی را با استاندار مطرح کردیم و از آقای منصوری معاون رئیس جمهور هم پیگیری می کنیم که در مصوبات سفر آتی آیت الله رئیسی به خوزستان این پروژه های کلیدی را هم قرار بدهند.

 

وی افزود: در مورد جمع آوری پل شناور با آقای استاندار و امیر بیدادی فرمانده ارتش در جنوب صحبت کردیم و با وزیر دفاع هم در هفته جاری جلسه ای گذاشته ایم که این پل شناور تا افتتاح پل اصلی با حفظ ایمنی مجددا به منطقه برگردد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پایان گفت: بنده من باب خدمتگذاری از مردم عذرخواهی می کنم و البته باید مسئولین اجرایی نسبت به این موضاعات پاسخگو باشند ولی تا حصول نتیجه این را دنبال خواهم کرد.

 

نویسنده: فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/711657کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.