سازش ۷ فقره پرونده قصاص نفس در خوزستان

هورنیوز – علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن قدردانی از اعضای شوراهای حل اختلاف، صلح‌یاران ستاد صبر و شیوخ و بزرگان طوایف در برگزاری جلسات مصالحه و سازش میان طرفین، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت معنوی بزرگی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است و باید با تاسی به قرآن کریم و سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، به نحو شایسته از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شد.

 

وی ادامه داد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و همچنین سند تحول قضایی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری که منتهی به حکم قصاص شده‌اند و مصالحه میان طرفین دعوی، کارگروه‌هایی جهت رسیدگی و مصالحه در استان تشکیل شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به سازش در ۹۰ فقره در پرونده‌های قصاص نفس استان خوزستان در سال گذشته، گفت: خوزستان جرو استان‌های پیشتاز در ایجاد مصالحه است که این مهم را مدیون مردم شریف و ولایتمدار استان و همراهی آنان در پویش‌های مختلف شوراهای حل اختلاف در مناسبت‌های مختلف هستیم.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در پویش معنوی «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» که تا خردادماه امسال ادامه دارد، همچنین به آزادی محکومان جرائم مالی غیرعمد نیز پرداخته شده که در کنار جشن‌های گلریزان ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

 

دهقانی از مردم استان خواست تا ضمن پرهیز از هرگونه نزاع و درگیری که می‌تواند آثار سوئی در پی داشته باشد، در دعاوی و اختلافات خود به مسائل اخلاقی دین مبین اسلام توجه کنند و تا جایی که می‌توانند با گذشت و مصالحه از ادامه دعوا و دامن زدن به اختلافات پیشگیری کنند.

https://hoorkhabar.ir/711540کپی شد!
73
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

منتشر شده۱