وقتی شهروندان خوزستانی مقصر کمبود و گرانی مرغ می شوند!

هورنیوز – طی روزهای گذشته مرغ کشتار روز در سطح شهر اهواز به سختی یافت می‌شود و اگر هم وجود داشته باشد با قیمتی بالا به فروش می‌رسد. البته این معضل مخصوص مرکز خوزستان نیست و بعضی دیگر از مردم شهرهای مختلف استان هم با این بحران روبرو هستند!

 

از همین روی اگر تلاشی مضاعف صورت بپذیرد و مرغ کشتار روز هم پیدا شود بایستی برای هر کیلو حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان پرداخت کنید. در سویی دیگر غرفه‌های توزیع مرغ منجمد و گوشت دولتی هم با پایان تعطیلات نوروزی از سطح شهر جمع آوری شده و مردم این روزها به راحتی به مرغ و گوشت دولتی نیز دسترسی ندارند.

 

در همین زمینه و با توجه به حلول ماه مبارک رمضان شهروندان خوزستانی که شاید بیشتر از دیگر نقاط کشور در دیدوبازدید بوده و دعوتی دارند و مراسم های مختلفی با عنوان دورهمی افطاری و … برگزار می کنند، انتظار داشتند بازار کالاهای‌ اساسی و مورد نیازشان با درایت مسئولین مربوطه آرامش داشته باشد که متاسفانه شاهد آن هستیم همچون برخی سالهای گذشته پس از کسب تجربه های مختلف توسط سازمان جهاد کشاورزی اینگونه نبوده است!

 

باتوجه به این کاستی ها، مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در چند روز گذشته پس از اعتراض مردم و رسانه ها، مباحثی مختلفی همچون «مردم احتکار کرده اند، جوجه ریزی نشده، پروسه ۴۵ روزه برای تبدیل شدن به مرغ انجام شده و اکنون آن مرغ ها به پایان رسیده اند، کل کشور کمبود مرغ داریم و…» را عنوان کرده اند که باید پرسید مگر آن سازمان کارشناس و … در این حوزه ندارد که تقارن دو ماه پر رفت و آمد را حداقل از سه ماه پیشتر پیشبینی کنند تا به یک چنین بحرانی برخورد نکنند؟ یا اینکه ما چگونه از شما باور کنیم مردم عادی چندین تن مرغ را احتکار کرده اند و اصلا در این خصوص چه سندی وجود دارد که یکی از عوامل اصلی کمبود مرغ را احتکار مردم عنوان می کنید؟ آیا تجربیات سالهای گذشته ی کمبود این قلم جنس را در ماه های پر رفت و آمدی همچون فروردین، محرم و رمضان آنهم در استان بزرگی همچون خوزستان نداشته اید که با توجیه و مصاحبه های مختلف به زمان کامل شدن مرغ، احتکار و… می پردازید؟

 

در پایان از استاندار خوزستان خواهانیم با بررسی دقیق و در نظر داشتن برخی پرسش های این گزارش، مقصرین احتمالی بحران مذکور را به مردم معرفی کنند.

 

پی نوشت

در گزارش های پیشین حوزه جهاد کشاورزی به آمارسازی و عدم پاسخگویی مدیر این سازمان که توسط کارشناسان عنوان شد پرداخته ایم و امیدوارم این آمارهای ناصحیح باعث نشده باشد که خودشان از تحلیل درست مصرف برخی اقلام همچون مرغ توسط مردم غافل شده باشند.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/711499کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.