نیاز ۲۶۰ زندانی جرایم غیرعمد به کمک خیران خوزستانی

هورنیوز – غلامرضا روشان جمعه شب گذشته در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در تالار مهستان دزفول عنوان کرد: اگر هر خوزستانی ۱۰۰ هزار ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند، امکان آزادی تمامی محکومان جرایم غیرعمد مالی تا روز عید سعید فطر امسال وجود دارد.

 

وی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد مجرم نیستند بلکه بدهکار و ورشکسته مالی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی گرفتار زندان شده‌اند به همین دلیل کمک به این زندانیان از جمله کارهای ماندگار است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان ادامه داد: عفو گسترده رهبر معظم انقلاب اقدامی ارزشمند بود که نشان از نگاه پدرانه این رهبر حکیم انقلاب به فرزندان مجرم خود است و این نگاه در دنیا بی نظیر است.

 

وی با بیان اینکه جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سنت حسنه است گفت: انجمن حمایت از زندانیان رسالت کمک به خانواده زندانیان مچنین اصلاح و آموزش زندانیان را برعهده دارد.

 

روشان ادامه داد: مجازات در اسلام مربوط به فرد مجرم است نه خانواده وی، به همین دلیل کمک به خانواده زندانیان در راستای عمل به اصل انسانی اسلامی است تا با مجازات فرد محکوم، خانواده آن مجرم دچار مشکل نشود.

 

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نسبت به اصلاح زندانیان، پیگیر است و زندانیان را خانواده خود می‌داند گفت: این نگاه متعالی نظام جمهوری اسلامی به زندان و خانواده آنان که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است در هیچ کشور مدعی حقوق بشر وجود ندارد.

 

سال گذشته به همت خیران خوزستان ۳۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خوزستان آزاد شدند.

https://hoorkhabar.ir/711483کپی شد!
76