مردم انتظار دارند صنایع بزرگ استان در اقتصاد و اشتغالزایی تاثیرگذاری جدی داشته باشند

هورنیوز – عبداله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در آیین معارفه سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که با حضور معاون وزیر کار در محل این اداره برگزار شد اظهار کرد: آمار بالای بیکاری در استان نشان می دهند که بین دانشگاه و صنعت انسجام لازم شکل نگرفته است.

 

وی افزود: مردم انتظار دارند که تعدد صنایع بزرگ خوزستان در اقتصاد و اشتغالزایی تاثیرگذاری جدی داشته و به کاهش نرخ بیکاری منجر شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاداری خوزستان با بیان اینکه نقش وزارت کار در زمینه اشتغال کم‌رنگ شده است اظهار کرد: این وزارتخانه از ماهیت کاری خود در زمینه مدیریت حوزه اشتغال فاصله گرفته و بیشتر شاهد اشتغالزایی از طریق دیگر مجاری هستیم.

 

شهاوند خوزستان را دومین استان اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: با این وجود، این استان در ردیف استانهای با نرخ بالای بیکاری قرار دارد که برای اصلاح این شرایط باید برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: با بکارگیری از ظرفیت ها و برنامه ریزی های کاربردی می بایست بین فعالیت صنایع موجود و ایجاد اشتغال تناسب لازم را ایجاد کرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاداری خوزستان گفت: در نظام های سیاسی هر حکومتی یکسری قابلیت هایی برای پایداری، ثبات سیاسی و اجتماعی آن کشور وجود دارد و پایه و ثبات سیاسی یک مملکت بحث سرمایه اجتماعی آن است که شاخص هایی دارد.

 

وی افزود: از جمله این شاخص ها میزان رضایتمندی افراد از دستمزد، شرایط زندگی فردی و اجتماعی و همچنین رفاه عمومی است.

 

شهاوند اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت سرمایه اجتماعی کشور نیاز به تقویت دارد که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تورم و تحریم ها باید مراقب سرمایه های اجتماعی کشور باشیم.

 

وی بیان کرد: در چند سال اخیر مقداری سرمایه اجتماعی کشور با فراز و نشیب هایی مواجه شد که ضروری است بیشتر به این موضوع رسیدگی شود؛ لذا سرمایه اجتماعی ارتباط کلیدی با حوزه کار و اشتغال دارد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاداری خوزستان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد چالش در حوزه کار و کارگری استان را در برنامه های کاری خود دارند عنوان کرد: خوزستان از جمله استان هایی است که در حوزه کارگری و تولید قطب بوده و به همین دلیل دشمنان همواره برای اختلال در جامعه کاری و کارگری به خوزستان توجه می کنند.

 

وی با بیان اینکه مسائل خوزستان ملی و بین المللی است ادامه داد: به همین دلیل در تصمیم گیری های کارشناسی برای خوزستان نیاز به نگاه ویژه است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مسائل استان به قدری زیاد است که هر چقدر هم کار شود باز هم‌ در بسیاری از حوزه ها خلاء دیده می شود.

 

امروز با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان معارفه شد. در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد و از نظر آمار بیکاری این استان همواره در رده های بالای کشور است.

https://hoorkhabar.ir/711476کپی شد!
116
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.