محدودیت های مصرف گاز صنایع خوزستان برداشته شد

هورنیوز – نادر قلی زری میدانی گفت: هم‌اکنون با کاهش مصرف گاز خانگی، بخش‌های مختلف مصرف‌کننده گاز در خوزستان می‌توانند متناسب با نیاز خود، گاز مصرف کنند.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر بحث محدودیت در تخصیص گاز برای بخش‌های صنایع و کشاورزی خوزستان یکی از مشکلاتی بوده است که همیشه تلاش کرده‌ایم تا تولید را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان ادامه داد: بر این اساس محدودیت مصرف گاز برای واحد‌های صنعتی، فولادی، کشت و صنعت‌ها، کوره‌های آجرپزی، سیمان و پتروشیمی‌های خوزستان برداشته شده و این بخش‌ها می‌توانند به میزان مورد نیاز گاز دریافت کنند.

 

زری میدانی گفت: با توجه به افزایش دما، مصرف روزانه گاز خانگی در خوزستان از ۱۴ میلیون متر مکعب به ۶ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده و از این رو مازاد مصرف گاز به بخش‌های دیگر به ویژه پتروشیمی‌ها تخصیص یافته است.

 

وی  افزود: همچنین نیروگاه‌های گازی خوزستان که برق تولید می‌کنند، در حال حاضر به میزان مورد نیاز گاز دریافت خواهند کرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان ادامه داد: در روز‌های سرد سال مصرف روزانه گاز استان حدود ۵۹ میلیون متر مکعب بود، اما در حال حاضر روزانه حدود ۴۹میلیون متر مکعب گاز در خوزستان مصرف می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/711450کپی شد!
121