قسمت اول: چک

هورنیوز – یکی از پرکاربردترین اسناد تجاری چک‌ است که امروزه بصورت صیادی عرضه می شود و مزایای بسیار و البته معایبی هم دارند.

 

یکی از مزایای چکهای صیادی این است که قابلیت استعلام دارند، یعنی شما قبل از معامله و دریافت چک میتوانید حساب صاحب چک را استعلام کنید و از سفید بودن سابقه چک اطمینان حاصل کنید.

 

نکات کاربردی چک!
ممکن است شما از سابقه چک صادر کننده استعلام بگیرید و هیچ چک برگشتی نداشته باشد اما این کافی نیست، چون ممکن است این اولین دسته چک شخص وی باشد و قبل از این چکی صادر نکرده باشد. پس علاوه بر استعلام حساب از سابقه چکهای پاس شده هم اطمینان حاصل کنید.

 

چک های صیادی در واقع همان چک های معمولی هستند با این تفاوت که چک های قدیمی یا معمولی قابلیت استعلام گرفتن نداشتند و نمی شد از سابقه صادرکننده چک مطلع شد. با استعلام چک صیادی می توانید متوجه شوید که آیا صادر کننده چک در پرونده مالی خود چک برگشتی دارد یا خیر؟ (اپلیکیشن استعلام چک صیاد ساد۲۴، به صورت کاملا رایگان این امکان را برای شما فراهم کرده تا از خوش حسابی صادر کننده چک مطلع شوید)

 

از دیگر مزایای چک صیاد می توان به عدم اعطای دسته چک به افراد فاقد صلاحیت اشاره کرد. با توجه به نکات امنیتی چک صیاد، امکان جعل چک های صیادی برای جاعلان وجود ندارد و کار بسیار سختی است.

 

ادامه دارد…

 

جعفر بختیاری دانا وکیل دادگستری و مشاور حقوقی

شماره تماس: ۰۹۱۶۱۱۳۰۸۶۸

https://hoorkhabar.ir/711417کپی شد!
22