برخورد با اتوبوس های فاقد ایمنی و استاندارد در جاده ها

هورنیوز – سردار حسن مومنی رییس پلیس راه کشور، با اشاره به تداوم سفرهای نوروزی اظهار داشت: از پیش از شروع تعطیلات نوروزی، پلیس راه طرحی مشترک را با سازمان راهداری به اجرا درآورد که بر اساس آن ایمنی تمامی اتوبوس‌های مسافربری باید قبل از هربار حرکت بررسی شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای این منظور چک لیست‌هایی تهیه شده است، گفت: با شروع طرح نوروزی این طرح به طور جدی اجرا شد. در این طرح اتوبوس‌ها از مبدا کنترل شده و معاینه فنی آنها در پایانه‌های مسافربری مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین نظارت فنی کاملی نیز قبل از شروع هر سفر مطابق با چک‌ لیست‌های ارائه شد، بر روی اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

 

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه مسئولین فنی شرکت‌های اتوبوسرانی و پایانه‌ها وظیفه دارند تا سلامت اتوبوس و خودرو را تایید کنند، گفت:‌پلیس راه بر اجرای این موضوع تاکید دارد و لازم است که تمامی مدیران و مسئولان به وظایف خود عمل کنند. همکاران من در پلیس راه‌ها نیز بر این موارد نظارت دارند و در صورت تخلف حتما با شرکت‌های متخلف و راننده برخورد خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: پلیس اجازه تردد اتوبوس‌های فاقد استاندارد در جاده‌ها را نخواهد داد و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.

 

مومنی در پایان با اشاره به کاهش ۱۰ کیلومتر سقف سرعت مجاز ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز اظهارکرد:‌ این موضوع از سوی پلیس راه نیز اعمال شده و اگر چنانچه اتوبوس‌ها با سرعتی بیش از سقف مجاز تعیین شده در ایام نوروز، یعنی ۱۰ کیلومتر کمتر از سقف سرعت در دیگر ایام سال، حرکت کنند، در حین ساعت‌زنی با تخلفشان برخورد خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/711316کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.