با مسئولینی که به وظیفه خود و نظارت بر بازار عمل نکرده اند برخورد می شود

هورنیوز – صادق جعفری چگنی ضمن تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ و حلول ماه مبارک رمضان گفت: باتوجه به رسالت دستگاه قضایی در دفاع از حقوق عامه و همچنین تاکید دادستان کل کشور و ابلاغ شیوه نامه دفاع از حقوق مردم، بازدید‌هایی از روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ و روز‌های آغازین امسال از فروشگاه‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی به ویژه در زمینه توزیع گوشت و مرغ در اهواز و سایر شهر‌های خوزستان انجام شد.

 

وی به احتکار در برخی از فروشگاه‌ها به دلیل نظارت نداشتن مسئولان بعضی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: این احتکار‌ها سبب ایجاد کمبود برخی کالا‌های اساسی شده بود.

 

جعفری چگنی می‌گوید: باتوجه به کمبود‌های موجود در بازار، مسئولان مرتبط از جمله؛ جهاد کشاورزی خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان فراخوانده شدند و کالا‌هایی که به عنوان ذخیره در انبار‌ها موجود بود، میان تعدادی از فروشگاه‌ها توزیع شدند.

 

دادستان مرکز خوزستان ادامه داد: برای متخلفانی که از ارائه کالا‌های خودداری کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل شد تا مورد بررسی قرار گیرند، همچنین برای مسئولانی که به وظیفه خود و نظارت بر بازار به منظور تنظیم بازار عمل نکرده بودند، دستور‌های لازم به پلیس اقتصادی نیروی انتظامی خوزستان ابلاغ شد تا تحقیق‌های اولیه را انجام دهند، ضمن اینکه برخی از آن‌ها نیز به دستگاه قضا احضار شدند.

 

این مقام قضایی می‌گوید: دستگاه قضا با افرادی که بخواهند معیشت مردم را دچار اختلال و توزیع کالا‌های اساسی را مختل کنند، به شدت برخورد خواهد کرد.

 

به گفته وی؛ همرمان به دادستان‌های شهرستان‌های دزفول، بهبهان، رامهرمز، مسجدسلیمان و همچنین معاونان دادستانی خوزستان دستور نظارت مستقیم بر کشتارگاه‌های دام و طیور داده شده و از شامگاه چهارشنبه ۲ فروردین ماه در کشتارگاه‌ها حضور خواهند یافت تا مرغ و گوشت مورد نیاز مردم به موقع و بدون ایجاد کمبود به دست مصرف کنندگان برسند.

https://hoorkhabar.ir/711320کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.