فعالیت کمیته فانکشنال فیتنس در ۲۰ استان ایران/ آمادگی برای اعزام به مسابقات آسیایی

هورنیوز – امید آزادیان دبیر کمیته فانکشنال فیتنس کشور در حاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی فانکشنال فیتنس ایران به قهرمانی جهان کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار و ورزشکاران از استان‌های مختلف شرکت کردند؛ در کشور ۲۰ استان فعال این رشته را داریم و مابقی با اعلام علاقمندی به دنبال این هستند که محیط های ورزشی تخصصی این رشته را در استان خود افتتاح و به تبع رشته را فعال کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشته فانکشنال فیتنس نیاز به باشگاه تخصصی خودش دارد و استان‌هایی که این باشگاه‌ها را ندارند، فعلاً غیرفعال هستند؛ در تلاش هستیم که اولین مراکز آموزشی و باشگاه‌های تخصصی این رشته در تمام استان‌های کشور فعال شود.

 

دبیر کمیته فانکشنال فیتنس کشور با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌ ملی در دو بخش بانوان(به میزبانی هیئت آمادگی جسمانی استان البرز) و مردان (به میزبانی به میزبانی هیئت آمادگی جسمانی استان تهران) تصریح کرد: پنج نفر برتر هر بخش به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند؛ برای حضور در مسابقات آسیایی نیز اسپانسر خوبی جذب و ورزشکاران منتخب با هزینه اسپانسر به این مسابقات اعزام می‌شوند.

 

آزادیان عنوان کرد: نمایندگان ایران برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ کانادا به خاطر شیوع ویروس کرونا فقط به صورت بین‌المللی شرکت و در بخش بانوان رتبه نهم و در بخش مردان نیز رتبه هفتم را کسب کردیم؛ امیدوارم که در مسابقات آسیایی پیش‌رو بهترین عملکرد خود را ارائه و پرچم کشور را به اهتزاز درآورده و موجبات خوشحالی مردم را فراهم کنیم‌.

 

وی بیان کرد: با توجه به فراگیر بودن فانکشنال فیتنس که چندین رشته ورزشی مختلف را از نظر کاندیشنینگ و بدنسازی را تأمین می‌کند، این رشته مورد استقبال مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون آمادگی جسمانی ایران قرار گرفته است.

 

دبیر کمیته فانکشنال فیتنس کشور یادآور شد: همواره مسابقات حرفه‌ای در دنیا به میزبانی برندهای مختلف انجام می‌شد، مثلاً در UFC مسابقات خیلی حرفه‌ای و بزرگی برگزار شد و بعد از چند سال فدراسیون MMA فعال شد که بخش ملی این ورزش را حمایت و تیم‌های ملی امکان شرکت داشته باشند، وضعیت این رشته نیز همینطور است.

 

آزادیان اضافه کرد: در حال حاضر رشته فانکشنال فیتنس عضو وادا و تافیسا است؛ همچنین گایسف اپلیکیشن این فدراسیون جهانی در حال انجام و در دنیا ۵۷ کشور فعال(۵۷ انجمن و فدراسیون در کشورهای مختلف) دارد.

 

بنا به این گزارش، نفرات برگزیده بخش مردان و زنان فردا مشخص و خبر آن متعاقباً اعلام می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/711190کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.