بیکاری ۲۴۵هزار خوزستانی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی قابل پذیرش نیست

هورنیوز – محمد راضی جلالی روز یکشنبه همایش رویداد استانی کشاورزی دیجیتال درسرسرای مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه خوزستان از نظر نرخ بیکاری در رتبه سوم کشوری است افزود: خوزستان یک استان چهارفصل برای کشاورزی است و چنانچه بتوانیم با دانش بنیان‌ها و کشاورزی هوشمند، بخش کشاورزی را از حالت خود معیشتی به تجاری تبدیل کنیم، ظرفیت اشتغال زایی بخش کشاورزی خوزستان از شرایط مطلوبی برخوردار خواهد شد.

 

وی استفاده از آبیاری زیرسطحی، بهره‌گیری از پهپادها برای سمپاشی، تکمیل زنجیره ارزش، مدیریت هوشمند مزرعه و استفاده از فناوری نو را در بخش کشاورزی خوزستان دست یافتنی توصیف کرد و افزود: ما در کشاورزی خوزستان به نوعی در حال خام‌فروشی هستیم و این یک نقیصه بزرگ است که باید با کمک دانش بنیان ها این نقیصه را برطرف و کشاورزی را به پیشران اقتصاد استان تبدیل کنیم.

 

راضی جلالی افزود: خوزستان پیش از آنکه یک استان نفتی باشد یک استان کاملا کشاورزی و دامداری است افزود: هنوز برای دیجیتالی کردن کشاورزی خوزستان در ابتدای راه هستیم بنابراین با برپایی همایش های علمی و ترویج کشاورزی، ایجاد پردیس های کشاورزی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و توسعه فناوری، امکان تحقق کشاورزی هوشمند در استان محقق خواهد شد.

 

پالایشگاه غلات خوزستان با پیشرفت ۹۰درصدی به زودی راه‌اندازی می‌شود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پالایشگاه غلات خوزستان با پیشرفت ۹۰درصدی به زودی با کمک بخش خصوصی و دانش بنیان ها به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: این پالایشگاه در یک فرایند کاملا علمی، زنجیره غلات را از جمله ذرت در یک چرخه علمی و بدون “دور ریز” تبدیل به ده‌ها فراورده از جمله روغن‌خوراکی ، الکل ، خوراک‌دام و … خواهد کرد که ارزش تولیدات کشاورزی را دهها برابر می‌کند.

 

محورهای رویداد استانی کشاورزی دیجیتال(هوشمند و دقیق) که به مدت یک روز در مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در حال برگزاری است شامل طرح ایده‌های فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان در حوزه‌های ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون، اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و باغی، گیاه‌پزشکی، مدیریت خاک و آب، پرورش دام، طیور و آبزیان و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

 

برپایی نمایشگاه کالاها و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشاورزی و منابع طبیعی و جشنواره کشف و معرفی ایده‌های برتر از برنامه‌های جنبی این رویداد استانی است.

 

استقرار در پارک علم و فناوری، دهکده‌ها و مراکز رشد، حمایت از ساخت، تجاری سازی و فروش محصول به همراه کارگاه آموزشی و ارائه گواهی‌نامه آموزشی و اعطای جوایز از جمله حمایت‌ها و مزایای شرکت در رویداد کشاورزی دیجیتال در خوزستان است.

 

رویداد استانی کشاورزی دیجیتال با هدف آشکارسازی فرصت‌های نهفته و پنهان و شناسایی و معرفی هزار راه نرفته در توسعه دانش بنیان بخش کشاورزی با مشارکت فعال بخش خصوصی، نخبگان، کارآفرینان مخترعان و مبتکران، شرکت‌های دانش بنیان صاحبان فناوری‌های نوین، استارتاپ‌های کشاورزی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کسب و کارهای نوپا برگزار شده و برگزیدگان این رویداد استانی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در رویداد ملی حضور خواهند داشت.

 

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، لبنی، عسل و شیلات قطب نخست کشاورزی کشور است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/711156کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.