راه اندازی کارزار رسیدگی به فعالیت های موسسه فاطر نگین ایرانیان

بنابر گزارش های رسیده به هورنیوز، برخی هموطنان با راه اندازی کارزاری بر علیه موسسه فاطر نگین ایرانیان، از دادستان کل کشور خواستند به فعالیت های مشکوک این موسسه رسیدگی کند. کارزار راه اندازی شده تا کنون ۴۶۱ امضا کننده دارد و تا پایان اسفندماه سال جاری در سایت رسمی www.karzar.net به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

لازم به ذکر است این موسسه در خوزستان نیز به نمایندگی فردی بنام (م. پ) فعالیت داشته (عنوان نموده که این طرح ملی و زیر پوشش شرکت های ایثارگران کشور و تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است) که به گفته تعدادی از شهروندان این استان پس از وعده های مکرر و پوچ وی در خصوص حقوق، وام، مسکن، خودرو و… به شکایت روی آورده اند، که در حال رسیدگی و طی کردن مراحل قانونی است. همچنین متن درخواستی امضا کنندگان این کارزار به شرح ذیل است:

 

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری
دادستان محترم کل کشور

با سلام،

احتراما به اطلاع می‌رساند موسسه غیرتجاری فاطر نگین ایرانیان به شماره ثبت۳۱۸۸۱ و شناسه ملی ۳۲۰۸۷۸۲۱۱ و به مدیر عاملی علیرضا نویدی بنه کهل به کد ملی ۱۳۷۱۰۰۵۶۸۰ با ایجاد یک سایت به نشانی eccom.ir با نام جامعه اقتصادی ایثار و سو استفاده از تحت پوشش بودن سازمان‌ها و نهادهای دولتی و کشوری ( بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) و سو استفاده از مجوزات مراجع قانونی در اعلام کسب مجوزات لازمه جهت اعتماد سازی ( نماد اعتماد الکترونیک، نشان ثبت ملی دیجیتال و… ) و مشارکت شرکت های ایثارگران کشور در این مجموعه ( جامعه اقتصادی ایثار) با شعار اینکه جهت ساماندهی فضای کسب و کار و حمایت از اقشار محروم و فعالین حوزه اشتغال و کارآفرین و اقشار محترم بخش خصوصی، جامعه نخبگان، شرکت های دانش بنیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اصناف با هدف ایجاد اشتغال خانواده و بنگاه های زود بازده، اعطای تسهیلات بلند مدت قرض الحسنه ۵ میلیارد تومانی با سود ۴ درصد بدون سپرده و ضمانت کافی، اعطای مسکن و خودرو و موبایل به‌صورت اقساط قرض الحسنه بلند مدت بدون پرداخت هیچ گونه وجهی اقدام به راه اندازی این مجموعه به‌صورت شبکه ایی با وعده استخدام به‌صورت نیروی دورکار با پرداخت حقوق های ۵ میلیون تومان به‌عنوان پشتیبان و۱۷ میلیون تومان و ۴۴ میلیون تومان به‌عنوان سرپرست و ناظر و… در حال نیروگیری بین مردم می‌باشد. ( لازم بذکر می‌باشد هر شخص جهت ثبت نام می بایست مبلغ ۱۷ هزار تومان بعلاوه ۴ رقم آخر شماره همراه خود را می بایست به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۳۶۴۵۸۰ نزد بانک صادرات به نام شرکت فاطر نگین ایرانیان واریز نماید. )

 

در شرح کار وظایف نیروی استخدام شده اعلام شده که: «فقط آموزش سایت برعهده ی آنهاست و کار فقط آموزش سایت و انتقال آموزش به نفرات دیگر می‌باشد.» اما بعد از گذشت زمان زیادی مشخص گردید حقوقی نیز به اشخاص تاکنون ( اول بهمن ماه ۱۴۰۱) پرداخت نگردیده و همچنین افراد بعد از مطلع شدن نسبت به موضوع قصد انصراف و قطع همکاری داشتند نیز امکان حذف اطلاعات هویتی خود را از این سایت نیز ندارند.

 

از جمله مواردی که می بایست به آن در این اتفاق اشاره داشت:

۱. موسسه فاطر نگین ایرانیان اعلام داشته که تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و در قسمت های سایت خود این جمله را قید کرده است و اعلام داشته و پرداخت یار بانک مرکزی می‌باشد در صورتی که با استعلام از شرکت شاپرک و بانک مرکزی مشخص گردید این شرکت چنین مجوزی ندارد.

 

۲. موسسه فاطر نگین ایرانیان اعلام داشته که جامعه اقتصادی ایثار (زیر نظر شرکت های ایثارگران کشور می‌باشد) که با استعلام از بنیاد شهید و ایثارگران مشخص شد چنین مجموعه ای وجود ندارد.

 

۳. سو استفاده از نمادهای مجوزات مانند نماد اعتماد الکترونیک (وزارت صنعت و معدن و تجارت) و نماد نشان ثبت ملی دیجیتال (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بانک رسالت، بانک سامان، بانک صادرات و شرکت های psp جهت جلب اعتماد مردم برای ثبت نام. لازم به توضیح می‌باشد استعلام نماد اعتماد الکترونیک و نشان ثبت ملی دیجیتال گرفته شد که این مجموعه هیچ یک از مجوزات را اخذ نکرده است، همچنین از بانک رسالت نیز استعلام بعمل آمد که آنها نیز اعلام داشتند چنین مجوز یا قراردادی با این مجموعه ندارد.

 

۴. وصل نمودن این فعالیت به اینکه این طرح شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده که توسط شرکت های ایثارگران کشور و موسسه فاطر نگین ایرانیان به اجرا درآمده و مسئولین و روسای آن از سرداران و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می باشند. مثلاً شخصی را به نام سردار کریمی به‌عنوان رئیس این مجموعه و شخص دیگری را به‌عنوان دکتر اعتمادی که بارها اعلام داشته اند ایشان روحانی می‌باشند. یا خانمی به نام سرهنگ ایوبی از سپاه پاسداران و… جز مدیران این مجموعه هستند.

 

۷. در طی بررسی ها مشخص گردید علیرضا نویدی بنه کهل سال ۹۲ به جرم ارتشا، اختلاس و کلاه برداری و سو استفاده از نام نهادی به نام بنیان قوه قضایی با اعلام قصد ورود منابع ارزی برای پروژه‌های عمرانی در استان‌های مازندران و گلستان اقدام به کلاه برداری ۳۰۰ میلیون تومانی متهم گردیده است. که به علت مجهول المکان اعلام شدن این شهص در آن برهه حکم دادگاه در روزنانه فرهیختگان چاپ و منتشر گردیده است که تصویر آن پیوست ضمیمه لایحه می گردد.

 

۸. همزمان با رونمایی طرح مسکن ایثارگران توسط معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و کلنگ زنی طرح ۱۳۶۵ واحدی در کرج اعلام داشتند که به تمام اعضا میخواهند مسکن واگذار کنند فقط با دریافت ۲۰ درصد قیمت مسکن و مابقی را خود جامعه اقتصادی ایثار به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کند و خودش نیز اقساط را پرداخت می‌کند. نکته قابل توجه آنکه: اعلام واحد‌های واگذاری در مرحله اول دقیقا به تعداد واحد‌های اعلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در تهران بوده است.

 

۹. اعطای خودرو به صورت رایگان به اعضا بشرط اینکه ۳۰۰ نفر به‌صورت شبکه ایی ثبت نام نمایند.

 

۱۰. اعطای گوشی موبایل بدون پرداخت وجه به‌صورت قرض الحسنه که پول اقساط آن را جامعه اقتصادی ایثار از حقوق افراد به‌صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

 

۱۱. تشکیل گروه ها و کانال هایی در فضای مجازی و برگزاری کنفرانس هایی جهت گسترش جذب نیرو با عناوین مختلف و با بهره گیری از اعتقادات و ارزشهای مردم و استفاده از اسم و رسم و القاب و درجه عزیزان خدوم سپاه پاسداران و افراد ارشد نظام.

 

۱۲. فعالیت های مجموعه به گونه ایی می‌باشد که بسیاری از مردم در حدود بیش از ۶۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.

 

۱۳. وعده پرداخت وام های ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه و با اقساط ۹۶ ماهه با سود ۴ درصد و یکسال تنفس که جامعه اقتصادی ایثار خودش در صورتی که شخص توانایی پرداخت نداشته باشد بجای او پرداخت می‌کند.

 

لازم به توضیح است شخصی به نام دکتر سیف پشت پرده این موضوع نیز می‌باشد که نامی در اسناد از وی نیست اما در این مجموعه به‌عنوان رئیس این تشکیلات از ایشان یاد می‌گردد.

 

۱۵. موسسه فاطر نگین ایرانیان در سالهای قبل در حوزه استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، رمز ارزها نیز از طریق سایتی به آدرس dolari.ir فعالیت می‌کرده است که این سایت نیز مجوز نداشته است اما همانند این کار نیز با نمایش آگهی ثبتی خود سعی بر جلوه دادن قانونی خود داشته است.

 

۱۶. تکرار این موضوع در سالهای قبل در سایتی به نام fgsapp.ir جهت انجام فعالیتی این چنینی و استفاده مشترک آرم و تکراری بودن روش سو استفاده کردن از مجوزات و جعل نام به روشی یکسان

با توجه به موارد فوق الاشعار و با عنایت به مدارک بدست آمده ما امضا کنندگان این کارزار از حضرتعالی تقاضا داریم نظر به بند ز الحاقی به ماده ۱ قانون اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب ۱۳۶۹ که شبکه سازی و عضوگیری به منظور درآمد ناشی از افزایش اعضا را جرم دانسته و همچنین با توجه به قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری با عنایت به اینکه هر سه رکن توسل به وسایل متقلبانه و فریب و بردن مال صورت گرفته از مصادیق بارز این قانون بوده. همچنین خدشه و سوء استفاده از جایگاه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف موسسه و فریب اذهان عمومی و اغفال مردم با وعده های پوچ و خالی و بدون پشتوانه و کسب و غصب عنوان عنوان موضوع ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی باب پنجم تعزیرات و با عنایت به طرح و پلن این موسسه و سابقه اعضای آن در امر کلاهبرداری در مواردی مشابه این اقدامات میتواند از مصادیق پولشویی موضوع قانون مبارزه با پولشویی مصوب ۱۳۹۷ باشد به این مهم رسیدگی و صدور دستورات شایسته و پیگیری تا حصول نتیجه مستدعاست.

با احترام

 

لینک کارزا 

https://www.karzar.net/65238

https://hoorkhabar.ir/711028کپی شد!
297
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.