کاهش ۵۰ درصدی فعالیت علمی برخی پژوهشگران

هورنیوز – بهرام رمضان زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه رنگ اظهار داشت: امروزه دانشجویان نخبه ایران فرار می‌کنند نه مهاجرت؛ چرا که مهاجرت به معنای بازگشت است؛ بنابراین فرق مهاجرت و فرار در این است.

 

وی افزود: فرار نخبگان امری فاجعه برانگیز است، چرا باید دانشجویان به فکر فرار باشند؟ آن‌ها باید به مملکت خود خدمت کنند؛ چرا که کشور برای آن‌ها هزینه کرده است و نباید کشور‌های خارجی از استعداد‌های ایرانی استفاده کنند. آینده کشور باید به دست نخبگان ساخته شود و طبق وقایعی که مشاهده می‌کنیم حدود ۹۰ درصد متخصصان به فکر رفتن هستند.

 

رمضان زاده تصریح کرد: روند ارتقای جایگاه علمی ایران تقریبا ناممکن است و کشور‌های دیگر در این زمینه با سرعت عمل می‌کنند و ایران با وجود چنین شرایطی فقط می‌تواند به حفظ جایگاه فعلی یعنی رتبه ۱۵ کمک کند و ما هم باید تنها به این موضوع فکر کنیم.

 

کاهش ۵۰ درصدی فعالیت علمی برخی پژوهشگران

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رنگ ادامه داد: خروجی علمی برخی پژوهشگران نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است و سال آینده این رقم بیشتر می‌شود و این موضوع مربوط به پژوهشگران نیست در واقع وضعیت اقتصادی کشور پاسخگوی تامین نیاز‌های پژوهشگران و هدایت فعالیت‌های علمی نیست.

 

رمضان زاده گفت: علاقه شخصی تنها عامل سوق دادن کار پژوهشی است و خیلی از استادانی که سال‌های گذشته مقاله می‌نوشتند در سال جاری دیگر چنین کاری را انجام نداده اند. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد استادان کشور در رشد علمی تاثیر گذار هستند و به علت فشار اقتصادی در تنگنا قرار گرفته اند و اگر آن‌ها را یاری نکنیم باید شاهد توقف یا کاهش رتبه علمی ایران باشیم.

https://hoorkhabar.ir/711005کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.