بررسی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری اهواز

هورنیوز – علی مدد هاشم پور عضو شورای اسلامی شهر در یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز اظهارکرد: هشت جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز برگزار و نتایج بررسی های انجام شده در کمیسیون در ۲ مرحله به شهرداری اعلام و اصلاحات مد نظر انجام شد.

 

سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در این جلسه بر جدی گرفته شدن تخصیص در شهرداری تاکید کرد و افزود: ۲ موضوع در شهرداری اهواز اولویت دارد، نخست پروژه های نیمه تمام هستند که در اصلاحیه بودجه، فضای کار پروژه های نیمه تمام، اتمام می شوند و دیگری موضوعات اولویت دار مثل آسفالت است که یکی از موضوعاتی بود که باعث اصلاح بودجه شد و عمدتاً شورای شهر دراین مورد تاکید کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در اصلاحیه بودجه، پروژه های عمرانی انجام شده نیاز شهرداری بوده که با شورای شهر در این زمینه هماهنگی شده و حوزه برنامه ریزی هیچ تامین اعتباری در حوزه عمرانی و جاری قبل از مصوبه یا هماهنگی با شورا نداشته است. با توجه به محدودیت درآمد و منابع، تمرکز را در بودجه برای انجام کارهایی که قابلیت تمام شدن در همان سال مالی داشته باشند، قرار می دهیم.

 

در ادامه بحث اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ اعضای شورای شهر در مورد افزایش و کاهش اعتبارات هزینه ای و عمرانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی با اشاره به موضوع کلیات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اهواز بیان کرد: بودجه ۱۴۰۲ اولین بودجه تدوین شده در برنامه اهواز ۱۴۰۵ است که چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه های جاری و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه های عمرانی است.

 

وی گفت: طی جلسات متعددی که با مناطق و سازمانها برگزار شد اولویت های بودجه ۱۴۰۲بحث اهداف و اولویت های برنامه ۱۴۰۵و پروژه های نیمه تمام هستند. یکی از موضوعات این بودجه، پروژه مترو است که برای فاز نخست آن ۹۲۴ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که ۷۰۰ میلیارد تومان این رقم از طریق اوراق، ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری و ۲۴ میلیارد تومان از طریق کمک دولت تامین خواهد شد.

 

فردانی با اشاره به اینکه پروژه های مترو، بازنده سازی کارون و آسفالت، بارزترین پروژه های بودجه ۱۴۰۲ هستند، اظهارکرد: یکی از راهبردهای اصلی برای توسعه و فضای شهری اهواز، بحث بازسازی و احداث ۴۷ فضای سبز محله محور است و هماهنگ با آن بحث ۱۰۰ زمین ورزشی روباز هدف گذاری شده که ۵۰ زمین ورزشی بازسازی و ۵۰ زمین ورزشی دیگر احداثی و متناسب با فضای سبز هستند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های درآمدی سال آینده عنوان کرد: طلب حق آلایندگی امسال و تامین بدهی‌های تصویب شده با ۵۰۰ میلیارد تومان برخی از این ظرفیت‌ها هستند. ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شش دستگاه اجرایی نیز در دست بررسی است. البته ۵۴ دستگاه اجرایی داریم که فعلا کار برای شش دستگاه آغاز شده است.

 

فردانی عنوان کرد: شرط تحقق بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اهواز در سال ۱۴۰۲ همت و یکصدا بودن تیم مدیریت و تقویت سازوکارهای اجرایی تحقق درآمد است.

 

در پایان کلیات بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری اهواز توسط اعضای شورای شهر بررسی شد.

https://hoorkhabar.ir/711002کپی شد!
91