برگزاری نهمین جلسه هم اندیشی برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز ۱۴۰۵

هورنیوز – به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، این جلسه به ریاست سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و مردم نهاد، اساتید و خبرگان در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در این جلسه بیان داشت: جلسات متعدد هم اندیشی پیرامون برنامه اهواز ۱۴۰۵ با نمایندگان دستگاه های اجرایی، اساتید، خبرگان و سایر ذینفعان برگزار و نظرات و پیشنهاداتی توسط آنها در راستای فرآیند تدوین برنامه مطرح شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه چشم انداز این برنامه، اهواز شهر همدلی و زندگی است، افزود: پس از بررسی آسیب شناسی برنامه های پیشین، مدل ساختاری و محتوایی برای این برنامه انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه نیازها با توجه به اقتضائات در شهر تغییر می کنند، اظهار داشت: یکی از متدولوژی های حاکم بر برنامه بازنگری و بروز رسانی سالیانه برنامه با ذینفعان در غالب رویکرد برنامه ریزی غلتان می باشد.

 

فردانی بر اجرای این برنامه و انطباق برنامه و بودجه در شهرداری تاکید و بیان داشت: بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ درصد با برنامه عملیاتی تدوین شده انطباق دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهرداری اهواز فرآیند تدوین برنامه به همت همکاران با محوریت ظرفیت داخلی انجام شد، افزود: هدف از برگزاری این جلسه، تکمیل و تطبیق پروژه ها، طرح ها و اقدامات در افق برنامه اهواز ۱۴۰۵و همچنین ارائه پیشنهادات در خصوص محتوای این برنامه است و با توجه به اینکه در محدوده شهر، دستگاه های اجرایی مختلفی ذینفع می باشند، هماهنگی و همفکری ما می تواند رضایت بیشتری را برای شهروندان رقم بزند.

مجری امور برنامه ریزی نیز در این جلسه بیان داشت: در بخش تعامل با ذینفعان، گروه های مختلف در ۲ بخش اصلی شهر و شهرداری بهره بردار هستند و مشکلات اصلی شهر و شهرداری و پیشنهادات مربوطه از طریق نظرسنجی از شهروندان، اساتید دانشگاه، خبرگان، نمایندگان گروههای جهادی، روحانیون و دستگاه های اجرایی، کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر استخراج شد.

 

بهار حبیبیان در ارائه گزارش کلی محتوای برنامه اهواز ۱۴۰۵، توضیحاتی در مورد اجزاء سطح راهبردی برنامه شامل چشم انداز، ماموریت، مقاصد راهبردی، ارزش ها و سیاست ها مطرح کرد.

 

وی با اشاره به خروجی های موثر چهار مقصد راهبردی افزایش بهره وری سازمانی، توسعه زیرساخت های شهری، ارتقاء سیما و منظر شهری، ارتقاء سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان، ۵۰ سبد اصلی طرح ها، پروژه ها و اقدامات را بیان کرد و اظهار داشت: از طریق انجام این کارها، برنامه عملیاتی پیاده می شود.

 

در ادامه حاضرین در جلسه در مورد مباحث ترافیک و پارکینگ، خدمات شهری، فضای سبز، شهرسازی و معماری، مباحث زیست محیطی ، بهداشت و سلامت شهروندان، آموزش و پرورش، ورزش بانوان، استاندارد، کتابخانه های شهر و حقوق شهروندی و … به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

در پایان جلسه حاضرین بر عدالت توزیعی خدمات در سطح شهر تاکید و پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

https://hoorkhabar.ir/710798کپی شد!
126