توقیف ۳۰۵ مورد کالا و خدمات غیر استاندارد

هورنیوز – علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر تولیدکالا، واردات، صادرات و توزیع کالا و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری در جامعه است.

 

او افزود: طی بازرسی‌های مستمر و منظم انجام شده از مراکز و واحد‌های تولیدی، توزیعی و ارائه دهندگان خدمات مشمول استاندارد اجباری در سال ۱۴۰۱، این میزان اقلام که شامل مصالح ساختمانی، انواع روغن موتور و فیلتر هوای خودرو، مواد خوراکی، بهداشتی، سبوس گندم و خدماتی همچون آسانسور و تجهیزات تفریحی فاقد گواهی ایمنی استاندارد بودند، پس از مشاهده برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

 

 

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: اداره کل استاندارد خوزستان با اعمال نظارت‌های منظم و برخورد جدی با متخلفان، ایجاد بازاری امن و قابل رقابت با بازار‌های جهانی را دنبال می‌کند.

 

وی از شهروندان و مصرف کنندگان خواست با دقت و هوشیاری، سازمان استاندارد را در احقاق این هدف یاری کنند و گفت: شهروندان درصورت ارائه کالای فاقد نشان استاندارد و کد ده رقمی و خدمات مغایر با استاندارد ملی با مراجعه به سایت اداره کل استاندارد خوزستان نسبت به ارائه شکایت و دریافت حق و حقوق خود اقدام کنند.

https://hoorkhabar.ir/710710کپی شد!
52
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.