تولید سالانه ۵ میلیون تن کنسانتره و گندله سنگ آهن در منطقه معدنی سنگان

هورنیوز – علیرضا پورمند مدیر بازرگانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد( سیمیدکو) در نشت خبری با اصحاب رسانه که در سومین روز از سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد انجام شد، اظهار داشت: این شرکت یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ فولاد خوزستان است. که در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۲٫۵ میلیون تن گندله سنگ آهن در منطقه معدنی سنگان(شهرستان خواف) واقع در جنوب شرقی استان خراسان رضوی فعالیت دارد. در واقع این شرکت زنجیره ابتدایی و تولیدکننده مواد اولیه فولاد خوزستان در تولید کنسانتره و گندله می باشد. که حدود ۱۲۰۰ نفر پرسنل مستقیم در بخش تولید کنسانتره و گندله دارد.

 

پورمند ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با فعالت چهار کارخانه سنگ شکن و خردایش سنگ، کنسانتره سازی، گندله سازی و فیلتر اسیون در تلاش است، ظرفیت تولید محصولات کنسانتره و گندله خود را به ۲ برابر ظرفیت فعلی افزایش و نقش کلیدی خود در تامین زنجیره ارزش و مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان را تقویت کند.

 

وی در خصوص صادرات محصولات شرکت افزود: در حال حاضر هیچ گونه صادراتی به کشور چین نداریم.

 

پورمند در بخش دیگری اضافه کرد: سالیانه حدود ۱٫۵ میلیون تن کنسانتره و ۸۰۰ هزار تن گندله به شرکت فولاد خوزستان ارسال می شود.

 

او با اشاره به اینکه زنجیره تولید این شرکت در حال تکمیل شدن است، گفت: کنسانسیونی با شرکتهای فولاد شادگان و فولاد پیشگامان صورت گرفته که این شرکت بهره برداری از شرکت آهن اسفنجی در شهرستان قائنات واقع در استان خراسان جنوبی را بر عهده گرفته است. بار ورودی یا فید ورودی تولید شرکت سناباد است که به آهن اسفنجی تبدیل می شود. که از این تولید هم در شرکت فولاد خوزستان و هم در بورس استفاده می شود.

 

وی در خصوص چالشهای پیش روی آنها، یادآور شد که شرکتهای فولادی در زمستان به دلیل کمبود گاز و در تابستان به دلیل کمبود برق دچار ضرر می شوند و این شرکت بیشتر از یک ماه است که به دلیل کمبود گاز تولید آهن اسفنجی نداشته و از دولت خواست تا در این ضمینه جهت ادامه تولید تدبیری پیدا کنند.

 

این مقام مسئول شرکت سناباد را اولین شرکت در بخش مسئولیت های اجتماعی خواند که مسئولیت پروژه ای بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان را در بخش زیرساخت فاضلاب منطقه خوی را بر عهده گرفته است. پیشرفت این پروژه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در بخش های لوله گذاری، کنده کاری و … بوده و تصفیه خانه آن در مرحله اجرایی است. از دیگر مسئولیت های اجتماعی این شرکت کاشت محصولات زراعی در زمین خود شرکت می باشد که، نهایتا برداشت این محصولات به خانواده های کم برخوردار تحویل داده می شود.

 

وی در خصوی ایجاد فضای سبز در کارخانه اظهار داشت: در فاز اول اجرایی حدود ۲۲ هزار متر مربع فضای سبز در کارخانه ایجاد کرده ایم که ۱۰ تا ۱۲ هزار متر دیگر به آن در حال اضافه شدن است.

 

پورمند با توجه به افزایش تولید این شرکت افزود: این شرکت مجوز ۲٫۵ میلیون تن دیگر در بخش کنسانتره و ۲٫۵ میلیون تن دیگر در بخش گندله سازی را نهایتا در یک یا دو سال آینده دریافت خواهد کرد تا مجموع تولید کنسانتره و گندله هر کدام به ۵ میلیون تن برسد.

 

این مقام مسئول در پایان به شرکتهای دانش بنیان و تولید قطعات بومی سازی شده اشاره کرد و گفت: با یک شرکت دانش بنیان در خصوص آب گیری کارخانه در قسمت تولید کنسانتره قرارداد ۲ میلیارد تومانی بسته شد که تضمین تولید قطعه مورد نظر را داده است. در بخش بومی سازی، این شرکت مجموعا ۴۰ هزار قطعه دارد که بخشی قطعات مصرفی است که در حد ممکن از قطعات ساخت داخل استفاده و مابقی که مشخصات فنی از آنها در دست نبود را خریداری و روی آنها مهندسی معکوس انجام و در نهایت بومی سازی شدند.

 

خبرنگار: سمیه سادات هاشمی 

 

https://hoorkhabar.ir/710632کپی شد!
30
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.