نشست توسعه شبکه ثابت و ارائه اینترنت پرسرعت به شهروندان اهوازی برگزار شد

هورنیوز – این نشست به ریاست سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز و با حضور مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا ملکی جهان مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب، صابر فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام، علی صالح نساج مدیرکل ICT استان خوزستان، مدیر منطقه ای در زمینه ایرانسل، مدیران اجرایی و سید محمد پژوهیده رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز در این نشست با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در ضرورت مدیریت فضای مجازی، به اهمیت بحث زیرساخت تاکید و بیان کرد: فرصتها را در بحث زیرساخت ها از دست ندهید.

 

وی با بیان اینکه یک سری از مشکلات اجرای پروژه فیبر نوری در سطح شهر مربوط به تسریع در قرارداد و چهارچوب می باشد، افزود: الزامات اجرایی نیز از مشکلات این پروژه محسوب می شود.

این مقام مسئول بر استفاده از همه ظرفیتها در شهرداری تاکید و اظهارکرد: شهرداری اهواز تسریع را جزء اولویت ها می داند، همچنین سود و رضایت شهروندان جزء سیاست های شهرداری می باشد و خدمات باید در کمترین زمان، بالاترین کیفیت را داشته باشد.

 

فردانی بر ادامه همکاری ها در بحث فناوری تاکید و بیان کرد: در بحث توسعه و استفاده از سایر ظرفیتها انعطاف قرارداد داشته باشیم. همچنین به میزانی که توانایی استفاده از ظرفیتها را داریم در قراردادها اعمال شوند.

 

علیرضا ملکی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب اظهارکرد: طی مذاکره ای که هفته گذشته با توجه به اهمیت پروژه فیبر نوری و مشکلاتی که جهت توقف این پروژه ملی به وجود آمده بود، انجام شد با استقبال رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز و محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان مواجه شدیم.

وی افزود: مقرر شد جلسه ای در این مورد برگزار و یک سری مسائل که به صورت لاینحل مانده، مرتفع و در بهمن ماه جلسه ای با استاندار خوزستان برگزار شود.

 

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب بیان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سازمانهای توابع وزارت خانه، به عنوان مجری پروژه فیبرنوری ۲۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری جهت توسعه زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات است و مواردی مثل مباحث اینترنت، آموزش و شهرهوشمند، مورد نیاز کلانشهر ها می باشد.

 

ملکی جهان یکی از دغدغه های روحانی نژاد متولی این پروژه را مغفول واقع شدن استان خوزستان بیان و اظهارکرد: اپراتورهایی که پروانه بهره برداری از سازمان تنظیم مقررات می گیرند موظف اند بر اساس سوبسیدی که از طریق وزارت خانه و از طریق صندوقی که برای این مهم در نظر گرفته شده، تفاهم نامه با سازمان تنظیم مقررات امضا کنند تا بتوانند بر اساس تعهد یک سری از این پورت ها را در شهرستان ها ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه انتظار می رود برای بهمن ماه افتتاح سه یا چهار هزار پورت را در اهواز داشته باشیم،اظهارکرد: جلسه ای با معاون امور عمرانی استانداری و ۱۰ شهردار دیگر شهرستان های تابعه خواهیم داشت که بتوانیم این خروجی را برایشان معرفی و تا پایان سال تعداد مطلوبی پورت در استان راه اندازی کنیم.

 

مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این جلسه بیان کرد: به منظور تسریع پروژه فیبر نوری در اهواز کار شروع شد. ضمن اینکه در سازمان تنظیم مقررات این پروژه ملی را تعریف کردیم که در کل کشور پوشش سراسری پروژه فیبرنوری ایجاد شود و از شهر اهواز هم به عنوان هشتمین کلانشهر کشور انتظار می رود در این زمینه در استان خوزستان پیشرو باشد.

 

وی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده در این حوزه و چالشهای شرکت پیمانکار جهت مجوز ها اظهارکرد: به عنوان سازمان تنظیم مقررات علاقمندیم که سرعت کار بیشتر شود و با توجه به همکاری شرکت های ایرانسل و ثنا اگر بتوانیم محدودیتها و موانع را برای این شرکتها برطرف کنیم سرعت کار بیشتر می شود.همچنین علاقمند هستیم که درمدت ۶ ماه اهواز را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قراردهیم که این امر با عزم مدیریتی انجام می شود.

 

روحانی نژاد با بیان اینکه پروژه فیبر نوری، با سرمایه گذاری بالا و بازگشت طولانی است، افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه های سرمایه گذارها و اپراتورها را مانع سرعت بیشتر کار عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری هم به عنوان نماینده مردم و مسئولیتی که در خدمات شهری دارد به این پروژه به عنوان زیرساخت ICT و زیرساخت شهر هوشمند نگاه می کند و درعین حال در قرارداد، تصمیم درآمد هم در نظر گرفته شده است.همچنین اولویت شهرداری سرعت کار و استاندارد مطلوب برای زیرساخت شبکه فیبر نوری می باشد.

 

صابر فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام هم مدت زمان قرارداد را از موانع شرکت ایرانسل مطرح کرد و افزود: در این پروژه محدودیتهای استفاده از کانال ها را داریم که اگر در قرارداد حل نشود امکان استفاده از کانالهای زیادی که نیاز است امکان پذیر نمی باشد.همچنین در زمانبندی هایی که برای پوشش شهر به سازمان تنظیم مقررات متعهد می شویم چنانچه مجوزهای لازم را نداشته باشیم قادر به انجام تعهدات نخواهیم بود.

 

سید محمد پژوهیده رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با ارائه توضیحاتی در بحث محدودیت استفاده از کانالها بیان کرد: در مبحث قرارداد بر اساس تقاضای مشارکت کننده قرارداد برابر ضوابط و قوانین قابل تمدید است و از این لحاظ جای نگرانی نمی باشد.

 

معاون پروژه نیز بیان کرد: نگاهمان به شهر اهواز به نحوی است که می خواهیم شبکه فیبر نوری کار شود و شاید سرمایه گذاری هایی که در آن زمان انجام شده است صرفا برای زیرساخت و کیفیت بهتر بوده و این به تعامل ما با مردم شهر بر می گردد.

 

مهدی رضایی تصریح کرد: در فاز اول، ارتباط بین سازمان است و۵۰ کیلومتر برای این ارتباط نیاز داریم؛ با توجه به اینکه تفاهم نامه ای با سازمان امضا و ایرانسل هم به این موضوع وارد شده است، قطعا این زیرساخت می تواند کمک بزرگی به تعامل بهتر با شهرداری شود.

https://hoorkhabar.ir/709853کپی شد!
165
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.