تعداد زیادی از نوارهای ترمیم شده توسط آبفا تائیدیه شهرداری ندارد

هورنیوز – سیاوش محموی امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این شورا تلاش کرده به حوزه زیر ساخت‌ها به ویژه هوشمندسازی شهر توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: طی هفته‌های آینده بودجه سال ۱۴۰۲ تعیین و برنامه‌ریزی افق ۱۴۰۵ اهواز نیز پیگیری خواهد شد.

 

وی افزود: برنامه افق ۱۴۰۵ و بودجه سال آینده تحت برنامه‌ای با عنوان سیما توسط شهرداری طراحی شده و ارزیابی و وضعیت پروژه‌ها را آنالیز می‌کند.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر با اشاره به بهره‌برداری از کارت اهواز من برای پرداخت کرایه اتوبوس و در آینده برای دیگر خدمات شهرداری، گفت: در آینده نیز کد QR برای تاکسی‌های اهواز معرفی خواهد شد.

 

وی از ایجاد پنجره واحد برای تمام خدمات مبتنی بر ملک به وسیله این نرم افزار خبرداد و گفت: این سامانه باعث شفافیت و کاهش رجوع مردم به شهرداری شده و از بهمن‌ماه در یکی از مناطق اهواز اجرا و با رفع اشکالات در دیگر نقاط اجرا می‌شود.

 

محمودی با بیان اینکه برنامه بهروب برای تفکیک زباله از مبدا از ابتدای ماه جاری به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: در چشم‌انداز ۱۴۰۵ اهواز با شعار شهر همدلی و زندگی افزایش بهره‌وری ساختمانی و ارتقاء مشارکت اجتماعی مردم و سیاست تاب‌آوری، انعطاف‌پذیری و مسائل حمل و نقل دیده شده است.

 

وی ادامه داد: کار مشترکی با شرکت توزیع برق در حال انجام است که در چند معبر اصلی شهر پایه‌های بد شکل جایگزین اِلمان زیبا شود.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز خاطرنشان کرد: در حال پیگیری از سوی وزارت کشور و استانداری خوزستان برای اختصاص سهمیه در بحث نوسازی تاکسیرانی هستیم که متقاضیان خرید تاکسی زرد سمند با ۷۰ میلیون تومان آورده، ۲۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات دریافت کنند.

 

وی تصریح کرد: حدود ۲ هزار تاکسی زرد در اهواز مشغول به فعالیت بوده که ۸۸ درصد آن‌ها بالای ۱۲ سال عمر داشته و فرسوده هستند.

 

محمودی از خریداری ۵۰ وَن برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و اضافه شدن آن‌ها به ناوگان خبرداد و افزود: بنا داریم ۱۰۰ وَن دیگر خریداری کنیم؛ همچنین ۱۲۰ اتوبوسی که خریداری شده و به تدریج به ناوگان اضافه می‌شود و قصد داریم سال آینده ۱۰۰ الی ۲۰۰ دستگاه دیگر خریداری کنیم.

 

وی یادآور شد: در ۹ ماهه اول سال جاری بجز نوارهای حفاری آبفا حدود یک میلیون متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده و طی مطالبه‌ای از شهرداری خواستار انجام ۱.۵ میلیون متر مربع دیگر تا پنج ماه آینده هستیم.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از انجام ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه محلی در ۲۳ هفته گذشته خبرداد و گفت: مجمع روئسای شوراهای کلانشهر کشور از ۲۷ تا ۲۹ دی‌ماه به میزبانی اهوز برگزار و به موضوعات مختلفی پرداخته می‌شود.

 

وی خواستار تعریف پروژه‌های ملی در بودجه سال آینده برای اهواز از سوی دولت شد و بیان کرد: از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان به اهواز اختصاص یافته و در تلاشیم که باقی مانده آن از ۱۲ هزار میلیارد تومان اصل و ۱۸ هزار میلیارد تومان جریمه نیز برای خوزستان دریافت شود.

 

محمودی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درخصوص کیفیت بد ترمیم نوارهای حفاری شده توسط آبفا خوزستان و خسارات تحمیل شده به شهروندان و نقش شورای شهر در مقابله با این معضل اظهار کرد: طبق قانون هر دستگاهی که خیابانی را حفاری می‌کند ترمیم آن برعهده همان دستگاه است و بسیاری از نوارهایی که توسط آبفا ترمیم شده تاییدیه‌ شهرداری را ندارد.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: بارها در جلسات با آبفا خوزستان نارضایتی خود را از نحوه ترمیم نوارهای حفاری آبفا اعلام کردیم و به همین منظور دستگاه‌های نظارتی نیز به موضوع ورود کرده‌اند. همچنین آبفا را مکلف کرده‌ایم تا پایان سال جاری نوارهای حفاری رها شده تعیین تکلیف و ترمیم شوند.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر ضعف شهرداری در حفظ و نگهداری اماکن، پارک‌ها و نظایر آن توضیح داد: نگهداری در چند بُعد تعریف می‌شود که بخشی از آن به پرسنل شهرداری برمی‌گردد که به همین منظور ۶ هزار ساعت نفر آموزش در ۵ دوره برای مدیران ارشد شهرداری برگزار شد.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: بحث دیگر نگهداری به مسئله فرهنگی و آموزش فرهنگی بر‌می‌گردد که در بودجه سال آینده ردیف آموزش شهروندی دیده شده است.

 

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/709723کپی شد!
132