پرداخت بخشی از مطالبات ۱۸ ماهه کارگران متروی اهواز، همچنان وعده!

هورنیوز – جمعی از کارگران نگهبان متروی اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات حدود ۱۸ ماهه مزدی خود خبر دادند.

 

این کارگران نگهبان که تعداد آن‌ها حدود ۱۱۳ نفر است که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» مشغول مار هستند، گفتند: مهمترین موضوع در پروژه متروی اهواز که باعث تاخیر در پرداخت ۱۸ ماهه حقوق کارگران نگهبان شده است، مربوط به کمبود منابع مالی می‌شود که باعث شده پروژه متوقف و همه کارگران آن به جز ۱۱۳ نگهبان بیکار شوند.

 

کارگران اظهار داشتند: ماه گذشته (آذر ماه) در آخرین پیگیری‌ها که با اعتراض چند روزه کارگران همراه بود، برخی مدیران وعده کردند بخشی از معوقات مزدی کارگران را در روز‌های آینده پرداخت کنند اما در حال حاضر ۵۵ روز است که کارگران پولی دریافت نکره‌اند.

 

آن‌ها با بیان اینکه از سال ۹۷ مشکل کارگاه و کارگران باقی مانده در پروژه مترو اهواز غیرقابل حل باقی مانده و کسی پاسخگو نیست، در ادامه افزودند: جای تاسف دارد در پروژه‌ای که بخش زیادی از سرمایه ملی برای آن هزینه شده، مراحل ساخت آن از چهار سال پیش متوقف و حقوق کارگران آن به فراموشی سپرده شود.

 

کارگران متروی اهواز همچنین گفتند: در حالی خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات خود هستیم که در طول چهار سال گذشته نه از جانب مدیریت شرکت کیسون و نه مسئولان شهری به ویژه سازمان قطار شهری اهواز پاسخ روشنی به خواسته کارگران داده نشده است.

 

همچنین به نقل از کارگران گفته می‌شود؛ اخیر خبرهایی از سوی اعضای شورای شهر اهواز مبنی بر دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت جهت تکمیل فاز اول و دوم قطار شهری اهواز در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور به گوش می‌رسد که امیدواریم به زودی مسائل حقوقی این پروژه حل شود.

 

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/709581کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.