بستری بیش از هزار کودک مبتلا به عفونت تنفسی در خوزستان/ بودجه مسئولیت های اجتماعی کجا هزینه می شود؟

هورنیوز فرشاد بهمن: مثل اینکه این همه ناکارآمدی مسئولین در خوزستان را کسی نمی بیند! از رشد نرخ بیکاری گرفته تا رتبه اول اعتیاد در کشور و ریه های عفونتی شده ی کودکان! شاید هوا برای برخی مسئولین استان و خانواده هایشان آلوده نیست؟ البته اکثر آنها معمولا در خوزستان حضور ندارند و در شهرهای خوش آب و هوا در حال گذران زندگی هستند… نمایندگان استان در مجلس هم که فقط با چند مصاحبه و به تازگی کلیپ های گزینشی سعی در نشان دادن عملکرد مثبت خود دارند. شاید باید به قول سید ابراهیم رئیسی، فساد را اعلام و پیگیری کرد. اما رسانه ها و فعالین اجتماعی این خطه که مرتبا کاستی ها، ترک فعل ها و… را فریاد زده اند، ولی پیگیری و عمل کجاست؟

 

امروز دیگر بیماری های ریوی از سنین کودکی در خوزستان شروع می شود! یعنی سلامت نسل آینده این مرزوبوم در خطر است. شادی پس از باران که معمولا در تمامی شهرهای کشور وجود دارد، سالهاست، برای خوزستانی ها به کابوس تبدیل شده و پس از آن بیمارستانها را پر از بیماران تنگی نفس می کند! اما چاره کجاست؟ چه کسی آمده و گفته مقصر کیست و چگونه باید چاره شود؟ این همه بودجه مسئولیت های اجتماعی شرکت های صنعتی و … کجا هزینه می شود؟ چرا شفاف سازی در خصوص این هزینه کردها تا کنون انجام نشده است؟ چند خبرنگار رسانه های خصوصی هم که سوالی می پرسند و یا نقدی به این ناکارآمدی ها دارند با شکایت و تهدید و… مواجه می شوند!؟

 

در همین زمینه حبیب حی بر معاون درمان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می گوید، از ۱۵ تا ۲۶ آذرماه امسال هزار و ۱۰۰ کودک با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده اند؛ که این یعنی فاجعه! یعنی اینکه شاید این آمارها بیشتر شود و در روزها و ماه های آتی هم بعنوان پای ثابت، بر دیگر مشکلات خوزستان افزوده شود. همانگونه که سالهای برای تنگی نفس و آبگرفتگی شهرها پس از بارانها، بوی تعفن آب شرب و… علاجی صورت نپذیرفت!؟

 

آقایان نظارتی بیائید و بالاغیرتا یکبار برای همیشه مسئولین این فجایع را مشخص کنید و به مردم بگوئید دلیل این همه ناکارآمدی چه کسانی بوده اند؟ شفاف شود بودجه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در خوزستان کجا هزینه شده است؟

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/709502کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.