عدم پاسخگویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به عملکرد خود!

هورنیوز – درحالی که قریب به یکسال از انتصاب بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و بازگشت محمدحسین سرمست شوشتری به ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می گذرد، اما هنوز در زمان مدیریت مجدد سرمست که از همان ابتدا هم با انتقادات فراوانی مواجه بود حتی یک نشست رسمی پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان برگزار نشده است! در همن رابطه رییس‌ جمهور و اعضای هیأت دولت تاکنون در دانشگاه های مختلف حاضر و به سوالات دانشجویان پاسخ داده اند، اما سرمست شوشتری با عملکرد اما و اگر دارش طی یک سال اخیر سروصدای فراوانی به پا کرده و هنوز هم از پاسخگویی امتناع میکند. به راستی وی پشتش به کجا گرم است که حاضر نیست در هیچ جلسه ای حاضر شود و به دانشجویان پاسخ دهد؟

 

با توجه به سکوت یکساله این مقام مسئول نسبت به وقایع دانشگاه و از آنجایی که به دلیل انتقاد احتمالی از عملکردشان، تمامی تریبون های عمومی را تعطیل نموده اند، سوالات زیر را نه به امید پاسخ که از برای قضاوت افکار عمومی مطرح میکنیم:

 

۱. آقای سرمست شوشتری یکسال از بازگشتتان به صندلی ریاست دانشگاه میگذرد، فرصت مغتمی است که پاسخ دهید در این مدت، مبدا کدام تحول مثبت در دانشگاه بوده اید؟ کدام شاخص مهم عملکردی را توانسته اید ارتقا بدهید؟ در این مدت چند پروژه مهم عمرانی را افتتاح نموده اید؟ آیا درست است مدیریت خسته و بسته ی جنابعالی در دانشگاه بجای توسعه و عمران و پیشرفت دانشگاه صرفا بدنبال تقسیم مشاغل و مناصب بین باند و گعده ی خودی بوده است؟

 

۲. در اتفاقات اخیر، دانشگاه علوم پزشکی اهواز تنها دانشگاه وزارت بهداشت بود که روزهای متمادی صحنه اعتراض و رخدادهای تلخی شد که در تاریخ دانشگاه های علوم پزشکی کشور بی سابقه بود. اتفاقاتی که منجر به خروج دانشگاه از ریل آموزش شد و حرمت های بسیاری شکسته و سرمایه های مادی و معنوی دانشگاه، دانشجویان و اساتید مورد خسارت قرار گرفت. سرمست شوشتری پاسخگو باشد سومدیریت وی و مدیران گمارده ی او چه نقشی در بحران های اخیر دانشگاه داشته است؟ امتناع یکساله سرمست از پاسخگویی و عدم مواجهه با دانشجویان، ناتوانی در برقراری ارتباط با اقشار مختلف دانشگاهی، اولویت ندانستن مسائل دانشگاه و تمرکز زیاد بر لابی های قومی و گعده ای، اشتغال بیش از حد وی و برخی اعضای هیات رئیسه در بخش خصوصی، ندانستن حد و حدود اختیارات و وظایف خود از جمله امضای تعهدنامه ای عجیب و … را میتوان از علل مهم وضعیت پیچیده و بغرنج دانشگاهی دانست که سالهای پیش از آرامترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود اما تحت تاثیر مدیریت حلقه بسته و قومی سرمست شوشتری به کانون اتفاقات تلخ تبدیل شده است!

 

۳. سرمست شوشتری پاسخ دهد ملاکش در انتصابات مدیرانش چیست که اکثر آنها از یک شهر خاص بوده اند!؟ وی پاسخ دهد چرا در بحبوحه ی اعتراضات در دانشگاه بجای تصمیمات معقول که باعث ایجاد آرامش در دانشگاه شود با سوء استفاده از وضعیت موجود، فردی خارج از مجموعه دانشگاه را یک روزه استخدام و در همان روز بعنوان مدیر بودجه ی دانشگاه منصوب کرده است؟ این انتصاب چه ارتباطی با محل تولد و قومیت این مدیر خوش اقبال دارد؟ چرا فردی که سابقا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حمیدیه بود بعد از حذف پسوند نام خانوادگی خود در کارتابل مکاتبات دانشگاه که اشاره به انتساب نامبرده به یک شهر خاص داشت بعنوان مدیر امور بیمارستانهای معاونت درمان منصوب شد؟ وی چرا بجای تغییر رویکرد خود و روی آوردن به شایسته سالاری در انتصابات صرفا بدنبال دور زدن افکار عمومی و نهادهای نظارتی بوده است؟

 

نکات پیشگفت صرفا بخشی از کارنامه مدیریت یک ساله دکتر سرمست در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بوده و باز هم این سوال را بوجود آورده که خسارت های انتصاب وی که در ابتدا و به قول و اعتراف خودشان نیز ناشی از تصمیم اشتباه وزیر بهداشت در انتخاب وی بوده است تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟

 

منبع: دانشجو آنلاین

https://hoorkhabar.ir/709429کپی شد!
213
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.