بسیاری از ایام استان باید تعطیل شود

هورنیوز – محمدجواد اشرفی با اشاره به تداوم آلودگی هوای اهواز و ادامه فعالیت عادی در این شهر با وجود تعطیل شدن برخی استان‌های آلوده دیگر، اظهار کرد: برای تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی، پارامترهای زیادی مد نظر قرار می‌گیرد؛ در این زمینه پایداری شرایط و ساعات وقوع آلودگی بسیار مهم است.

 

وی افزود: به طور مثال روز گذشته از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح، میزان ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون، ۴۵ میکروگرم بر مترمکعب بود که از ساعت ۱۱ به بعد در حالت استاندارد قرار گرفت.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: شرایط جغرافیایی اهواز به گونه‌ای است که به دلیل افزایش بار تجمع آلاینده‌ها و ارتفاع اینورژن در ابتدای صبح و اواخر شب، غلظت بالا می‌رود اما آنچه مهم است این است که در طول روز، شاخص آلودگی در زمان اوج فعالیت‌ها کاهش داشته و در شرایط تعطیلی نبوده است.

 

برای برگزاری نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا درخواستی نشده است

اشرفی عنوان کرد: علاوه بر این نیز مرجع تشخیص برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوا، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که درخواستی برای برگزاری جلسه این کارگروه و تعطیلی برخی مراکز نداشته است.

 

بر اساس استانداردهای جهانی، بسیاری از ایام خوزستان باید تعطیل شود

وی بیان کرد: استاندارد جهانی شاخص ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون، بر مبنای ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است؛ این ارقام باید برای خوزستان بومی‌سازی شود زیرا آلودگی‌های زمینه‌ای در خوزستان وجود دارد و اگر بخواهیم استاندارد جهانی را لحاظ کنیم، باید بسیاری از ایام خوزستان تعطیل شود بنابراین نمی‌توانیم خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم.

 

اشرفی تصریح کرد: اولویت در تصمیم‌گیری‌ها، سلامت مردم است و هر جا احساس شود سلامت مردم در معرض خطر است، طبق تشخیص اعضای کارگروه اضطرار و متولی موضوع در خصوص درخواست تعطیلی، تصمیم‌گیری می‌شود.

 

استفاده از بنزین معمولی یکی از عوامل آلودگی خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اقداماتی که باید برای کاهش آلودگی انجام شود، گفت: یکی از عواملی که موجب افزایش آلودگی می‌شود، سوخت است؛ اکنون بنزین معمولی توزیع و مصرف می‌شود بنابراین باید در خوزستان خودروها از سوخت یورو ۴ استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت خودروهای فرسوده از عوامل افزایش آلودگی هستند، تصریح کرد: همچنین باید این واقعیت را بپذیریم خوزستان یک استان صنعتی است و فعالیت‌های نفت و گاز خوزستان و به ویژه اهواز را احاطه کرده است.

 

اقدامات برای خاموشی فلرها در حد انتظار نیست

اشرفی گفت: فعالیت‌های حوزه نفت باید فاقد فلر باشند اما اقدامات انجام شده در حد مورد انتظار نیست. هر چند روند خاموشی فلرها در دستور کار است اما باید تسریع شود تا آلودگی کاهش یابد.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/709414کپی شد!
66