اطلاعی از زمان جابه‌جایی ساکنان پهنه پرخطر «منبع آب» نداریم

هورنیوز – سیاوش محمودی با اشاره به وضعیت جابه‌جایی ساکنان پهنه پر خطر منبع آب اظهار کرد: حدود ۸۰۰ خانوار ساکن در این پهنه باید جابه‌جا شوند و در این خصوص، احداث مسکن برای این خانوارها توسط دستگاه‌های مربوط در حال انجام است.

 

وی افزود: اطلاع دقیقی از زمان جابه‌جایی این خانوارها نداریم اما عنوان شده است که در مرحله نخست، ۲۰۰ خانوار جابه‌جا می‌شوند.

 

محمودی بیان کرد: در منطقه سپیدار، پروژه احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در حال انجام است و در صورت تکمیل واحدها، خانوارهای پهنه پرخطر منبع آب جابه‌جا می‌شوند.

 

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به همکاری شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی این منازل، افزود: شهرداری اهواز موظف است پس از جابه‌جایی، منطقه پهنه پر خطر را به فضای سبز تبدیل کند تا دیگر شاهد سکونت‌های غیررسمی در این منطقه نباشیم.

 

وی در خصوص قرار گرفتن در فصل بارندگی و خطر ریزش کوه، گفت: در حد توان اقداماتی در زمینه مقاوم‌سازی برخی منازل این منطقه انجام شده اما با این کارهای نیم بند و مقاوم‌سازی، مشکل این خانوارها حل نمی‌شود و باید جابه‌جا شوند.

 

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بافت این منطقه استحکام کافی ندارد و یک بارندگی و حتی دفع غیر اصولی فاضلاب در این منطقه، موجب ریزش کوه می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/709404کپی شد!
79