اجرای اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع خوزستان

هورنیوز – علی اکبر نکونام اظهار کرد: علی رغم اینکه دمای هوا در خوزستان روز به روز کاهش می‌یابد و سمت سرد شدن هوا پیش می‌رویم اما هیچ کمبود گازی در بحث مصارف خانگی در شهرها و روستاها در خوزستان وجود ندارد.

 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده برای مصرف گاز از سوی صنایع استان افزود: شرکت ملی گاز ایران دستورالعمل‌هایی در خصوص اعمال محدودیت‌هایی برای صنایع استان در مصرف گاز در این ایام سرد سال و فصل زمستان ابلاغ کرده است تا این صنایع به شکلی محدود از گاز استفاده کنند.

 

مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان با انتقاد از عدم رعایت صنایع خوزستان در مصرف گاز و توجه نکردن به دستورالعمل اعمال محدودیت مصرف گاز، گفت: این محدودیت‌ها به منظور تامین نیاز گاز دیگر استان‌های کشور است و صنایع استان خوزستان باید به این مهم توجه داشته باشند اما متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع از سوی شرکت‌ها نمی‌شود.

 

نکونام عنوان کرد: صنایع و شرکت‌هایی که شامل این دستورالعمل هستند با مطرح کردن مشکلات مالی، صنفی و کارگری عنوان می‌کنند که نمی‌توانند این محدودیت‌ها در مصرف گاز را اعمال کنند اما باید گفت که اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود، شهرهای دیگر استان‌های کشور با مشکل تامین گاز مواجه خواهند شد.

 

وی افزود: در شرایط اوج سرما عدم توجه صنایع استان به دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های مصرف گاز، برای شهرهای سردسیر کشور مشکل‌ساز خواهد شد و از این رو در صورت عدم توجه به این مهم، مجبور هستیم با روش‌های قهری نسبت به این مساله عمل کنیم.

 

مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان گفت: کارخانه‌های فولاد، سیمان، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های خوزستان از جمله مجموعه‌هایی هستند که باید به دستورالعمل اعمال محدودیت در مصرف گاز توجه کنند و انتظار است تا نسبت به این محدودیت‌ها توجه شود.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/709394کپی شد!
20
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.