مردم با پرداخت به موقع عوارض، کمک حال ما در مدیریت بهتر شهر باشند

هورنیوز – آرش دُر مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز اظهار داشت: شهرداری منطقه پنج شامل محلات کوی ۲۲ بهمن، شهرک دانشگاه، فرهنگ شهر، شهرک پیام، شهرک اهواز، کریشان، ملاشیه و زعفرانیه به انضمام صنایع گروه ملی و … است.

 

وی گفت: ما در سال گذشته ۱۱۷ نفر پرسنل داشتیم که با تبدیل وضعیت ها ۹۸ نفر در ستاد و ۱۱۱ نفر در فضای سبز و ۴۲ نفر هم در واحد پیشگیری از تخلفات حضور دارند. ۲۵۲ نفر هم نیرو در واحد رفت و روب داریم.

 

او ادامه داد: از آنجاییکه کارخانه های ما در بسیاری از این منطقه قرار دارد از قدیم الایام به عنوان شهر صنعتی اهواز شناخته میشده است از جمله کارخانه های لوله سپنتا، فولاد کاویان و… .این ها مجموعه هایی هستند که جزو قدیمی ترین شرکت های شهر اهواز بشمار می آیند.

 

وی بیان کرد: از دهه هفتاد با توجه به قطعه جنوبی منطقه (پردیس ) ۵۵۰ هکتار، این منطقه، زون توسعه شهری شناخته شد و تمامی تعاونی ها و مجتمع های انسانی وارد این منطقه شدند که سیزده مجتمع بزرگ انسانی شهر در منطقه پردیس مستقر هستند.

 

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز گفت: اشکالی که در این منطقه وجود دارد خط ریل راه آهنی است که منطقه را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم نموده است، بخشی که در غرب قرار میگیرد شامل ملاشیه، کریشان، شهرک اهواز و بعضی از این شرکت ها است ولی بخش بیشتر سکونتی و درمانی است. در بخش شرقی هم محله های پردیس، شهرک پیام، بیمارستان بزرگ بقایی و … قرار دارند.

 

وی گفت: در رابطه با نواحی شهری نیز باید گفت که شهرداری منطقه پنج دارای چهار ناحیه است و لازم است که تغییر نگرشی در ناحیه محوری انجام دهیم، تا سرویس دهی بهتری را انجام داد.

 

او بیان کرد: بخشی از اراضی که در منطقه شرقی وجود دارد بخش اعظم آن دولتی است و در ناحیه غربی بعد از انقلاب ساخت و ساز صورت گرفته و فاقد سند می باشد که باید از طریق کمیسیون مستند سازی کاری صورت بگیرد که مردم بتوانند اسنادشان را دریافت کنند.

 

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز در ادامه گفت: در رابطه با کار های عمرانی فعالیتی صورت گرفته مانند نور پردازی پل ملاشیه، آتش نشانی ملاشیه، زیر سازی خیابان الهادی، آسفالت کریشان، اصلاح هندسی اول پردیس، تکمیل رینگ پل ششم، اصلاح هندسی کوی مجاهد، تابلو ها و موارد ترافیکی، آسفالت خیابان های شهرک پیام نیز توسط قرارگاه خاتم در آینده نزدیک انجام می گیرد و پارک گلفام با قریب به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است. روز گذشته نیز بزرگترین زمین بازی با ۳۸۰۰ متر مورد افتتاح قرار گرفت.

 

دُر گفت: باید طی روندی که شهردار اهواز مشخص نموده است ۳۰ میلیارد تومان مطابق همه ی مناطق کارهای آسفالتی انجام دهیم و در کنار آن باید پروژه های دیگر را پیش ببریم ولی در مجموع اگر پروژه ای انجام نمیگیرد دلیلش این است که باید بگذاریم ابتدا آب و فاضلاب کار را تکمیل، بعد ما ادامه کار را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات منطقه پنج آبیاری فضای سبز است که ۹۰% آن با تانکر و ماشین و ۱۰% آن آب شرب است. در صورتی که باید آب خام مورد استفاده قرار گیرد با توجه به اینکه ما نزدیک رودخانه هستیم و باتوجه به صنایع بزرگی که در این منطقه وجود دارد و تاسیسات آبرسانی آنها خوب است می توانیم با یک توافق خوب و حمایت شورا این مشکل را برطرف کینم البته با نورد لوله اهواز توافقی صورت گرفته که به این منطقه چهار تا شش اینچ آبرسانی کنند.

 

مدیر منطقه ۵ در خصوص کار های فرهنگی که در منطقه انجام شده است، بیان کرد: کار های فرهنگی روتین مطابق با شهرداری، اعیاد، مراسمات، سوگواری ها در حال انجام است و هشت مورد نقاشی دیواری در سطح این منطقه انجام شده است و ظرف کمتر از دوماه چهار چمن مصنوعی به منطقه اضافه خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: جا دارد از شهردار، اعضای شورا و علی الخصوص پرسنل خدوم شهرداری منطقه پنج تقدیر و تشکر کنم. انتظاری که از مردم داریم این است که با پرداخت به موقع عوارض کمک حال ما در مدیریت شهر باشند و از صبوری که مردم در پروژه های عمرانی به خرج می دهند کمال تشکر را داریم.

 

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

پیاده رو٬ کلید خوشبختی شهر

https://hoorkhabar.ir/709348کپی شد!
59